تسخیر لانه جاسوسی امریکا؛ حرکتی آتش به اختیار

به گزارش رکنا، سردار سرتیپ محمدعلی جعفری به خبرگزاری صدا و سیما گفت: امروز نیز مقام معظم رهبری از جوانان انقلابی انتظار دارند تا در عرصه مسایل ایجابی و ساخت کشور آتش به اختیار و خودجوش عمل کنند.

وی درخصوص حرکت انقلابی دانشجویان پیرو خط امام (ره) در تسخیر لانه جاسوسی امریکا تصریح کرد: این اقدام مصداق حرکت خودجوش و آتش به اختیار دانشجویان بود؛ حرکتی که از پیش هماهنگ نشده بود، اما باتوجه به روحیه ضدامریکایی و ضداستکباری امام خمینی (ره) دانشجویان اطمینان داشتند که ایشان با این اقدام موافقت می‌کنند.

سردار جعفری افزود: البته دلهره‌ای هم نسبت به مخالفت حضرت امام (ره) با این حرکت خودجوش انقلابی وجود داشت و برخی نیز معتقد بودند باید پیش از این اقدام، هماهنگی‌های لازم به عمل می‌آمد، اما دانشجویان با اطمینان به تایید امام خمینی (ره) این اقدام را انجام دادند و البته مورد تایید ایشان نیز قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: گرچه رئیس دولت موقت و برخی از انقلابیون نگران یا کسانی که از ایمان انقلابی بالایی برخوردار نبودند، دانشجویان را از این حرکت منع می‌کردند، اما حضرت امام (ره) بلافاصله موضع گرفتند و فرمودند خوب جایی را گرفتید، باید محکم نگهش دارید چراکه اینجا سفارتخانه امریکا نیست بلکه جاسوس خانه این کشور است.

وی افزود: این موضع انقلابی حضرت امام (ره) به شدت موجب شعف و شادی دانشجویان شد و مردم نیز به دنبال آن از این حرکت انقلابی حمایت کردند.

فرمانده قرارگاه فرهنگی - اجتماعی بقیه الله الاعظم (عج) گفت: بسیاری از کشور‌ها در ایران سفارتخانه دارند، اما وضعیت امریکا متفاوت بود چراکه انقلاب اسلامی ایران در اساس، علیه امریکا و استکبار و همچنین رژیم منحوس پهلوی انجام گرفت و توطئه‌های امریکایی‌ها در ایران و همچنین برنامه‌های آن‌ها برای چاپیدن منابع و ذخایر کشورمان بر کسی پوشیده نبوده و نیست.

سردار جعفری افزود: توطئه گری و خباثت امریکایی‌ها در پوشش عناصر و فعالیت‌های دیپلماتیک امروز پس از چهل سال از پیروزی انقلاب اثبات شده و بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به انتشار اسناد جاسوسی امریکا در پی تسخیر سفارتخانه این کشور یادآور شد: مشخص شد که کار دیپلماسی امریکایی‌ها طبق عرف انجام نمی‌گیرد بلکه آن‌ها در پی توطئه چینی برای دخالت و اداره کشورمان بودند لذا اگر این سفارتخانه به کار خود در ایران ادامه می‌داد بدون تردید نمی‌توانستیم تا امروز انقلاب اسلامی را حفظ کنیم؛ بنابراین به تسخیر دانشجویان پیرو خط امام (ره) درآمد.

سردار جعفری با اشاره به شرایط اوایل انقلاب و تجربه اندک نیرو‌های انقلابی در کشورداری تصریح کرد: مشکلات ناشی از سقوط رژیم پهلوی و همچنین بهم ریختگی در سیستم‌های امنیتی کشور شرایط خاصی را ایجاد کرده بود و از سویی نیز نیرو‌های مخالف انقلاب یا مدعیان چپ و راست از جمله کمونیست ها، توده ای‌ها و سلطنت طلب‌ها نیز به دنبال نقش بودند، اما طبیعی بود که انقلاب اسلامی به این افراد نقشی نخواهد داد لذا شروع به ایجاد ناامنی کردند.

وی یادآور شد: در نقاط بحران خیز کشور نیز مشکلات امنیتی با برنامه ریزی و هدایت خارجی از جمله سفارت امریکا آغاز شده بود، از سوی دیگر نیز دولت موقتی با گرایش لیبرالی و غربی روی کار آمده بود که معتقد بود؛ باید در حکومت داری نظر غربی‌ها یا امریکایی‌ها را اخذ کند.

فرمانده قرارگاه فرهنگی - اجتماعی بقیه الله الاعظم (عج) خاطرنشان کرد: ارتباط گیری عناصر دولتی با جاسوسان امریکایی احتمالا برای این افراد خیلی قوی و زشت نبود لذا وجود چنین ارتباطاتی طبیعی بود.

سردار جعفری لانه جاسوسی امریکا را مرکز فرماندهی و اداره کشورمان در زمان پهلوی خواند و گفت: طبیعی بود که امریکایی‌ها تمایل به ادامه چنین نقشی داشتند و از طرفی نیز تجربه و شناخت کاملی نسبت به نیرو‌های انقلابی به ویژه مبارزانی از جنس نهضت آزادی و ملی گرا‌ها داشتند لذا برای به انحراف کشیدن انقلاب و پیاده سازی اهداف خودشان بسیار دقیق و حساب شده برنامه ریزی کرده و با عناصر دولتی تاثیرپذیر در سطوح مختلف ارتباط می‌گرفتند.

وی این اقدام جاسوسان سفارت امریکا را امری مشهود و واضح برای دانشجویان انقلابی و پیرو خط امام (ره) دانست و افزود: این توطئه‌ها و برنامه ریزی‌ها بسیار عیان بود لذا مشخص شده بود که کشور درحال حرکت به سمت مشکلات و بن بست است لذا برای نجات کشور از چنگال این عناصر، لانه جاسوسی امریکا به تسخیر درآمد.

سردار جعفری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدام عناصر سفارتخانه امریکا در انهدام اسناد محرمانه در ساعات اولیه تسخیر این سفارت، گفت: پس از تلاش‌های زیاد برای بازسازی این اسناد برنامه ریزی ها، توطئه‌ها و ارتباطات امریکایی‌ها با عناصر داخلی مشخص شد.

وی افزود: امریکایی‌ها از ابتدای انقلاب به دنبال ارتباط گیری و برنامه ریزی برای ایجاد ناامنی و بهم ریختگی و جلوگیری از اداره مناسب ایران بودند و از هر اقدامی برای محقق نشدن اهداف انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کردند.

فرمانده قرارگاه فرهنگی - اجتماعی بقیه الله الاعظم (عج) تاکید کرد: نکته عبرت آموز آنکه؛ امریکایی‌ها به دنبال ارتباط گیری با افرادی بودند که خیلی به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی اتکا نداشتند و نیم نگاهی به غرب، امریکا و یا خارج از کشور داشتند و نگاهی لیبرالی با الگوگیری از غرب برای اداره کشور را می‌پسندیدند لذا هر فردی که چنین زمینه‌هایی داشت امریکایی‌ها به سراغ او می‌رفتند و مطمئن بودند که به اهدافشان می‌رسند.

سرنخ مشکلات امروز عراق به آمریکا بازمی گردد

فرمانده قرارگاه فرهنگی - اجتماعی بقیه الله الاعظم (عج) گفت: سرنخ مشکلات امروز عراق بدون شک به امریکا و عربستان بازمی گردد.

سردار محمدعلی جعفری ابعاد حضور امریکایی‌ها در عراق را عامل وضعیت امروز این کشور دانست و افزود: ملت عراق باید بدانند که تا زمان حضور امریکایی‌ها در این کشور آن‌ها مدام درحال برنامه ریزی و تحریک عناصر فریب خورده و یا ناراضی برای دامن زدن به این وضعیت هستند.

وی سفارت امریکا را جاسوس خانه این کشور دانست و افزود: بدون شک مشکلات امروز عراق به خاطر ابعاد حضور امریکایی‌ها و سفارت این کشور در عراق است؛ ملت عراق باید بدانند تا زمانی که از دست امریکایی‌ها خلاص نشوند و آن‌ها در عراق حضور داشته باشند، امریکایی‌ها مداوم درحال برنامه ریزی، ارتباط گیری و تحریک عناصر فریب خورده و یا ناراضی هستند.

سردار جعفری با بیان اینکه "در هر کشوری مشکلات، نارضایتی، کمبود‌ها و نواقصی وجود دارد"، تصریح کرد: امریکا از هر کشوری که در آن منافعی داشته باشد به سادگی نمی‌گذرد و تمام سعی و تلاشش را برای روی کارآوردن عناصر هماهنگ با خود در آن کشور انجام می‌دهد تا منافع خود را تامین کند.

وی گفت: امروز دیگر دست امریکایی‌ها رو شده است؛ چهل سال از انقلاب می‌گذرد و دخالت امریکایی‌ها در بسیاری از کشور‌ها حتی خارج از این منطقه، چون ونزوئلا و امثال آن مشهود است، کشور‌هایی که به دنبال استقلال خود هستند و منابعی دارند که منافع امریکا را تامین می‌کند.

سردار جعفری افزود: خوشبختانه ملت‌ها پس از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تجربیات زیادی یافته و اکنون بیدار شده اند لذا در جایی که توانمندی دارند با این دخالت امریکایی‌ها مقابله می‌کنند.

فرمانده قرارگاه فرهنگی - اجتماعی بقیه الله الاعظم (عج) گفت: امیدواریم در آینده نیز با همین روند گسترش انقلاب اسلامی به ویژه اصل استکبارستیزی و ظلم ستیزی شاهد بیداری ملت‌های دیگر و آزادی ملت‌های تحت تسلط امریکا باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 514970 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟