عربستان تلاش کرد مقتدا صدر را جذب کند اما ایشان در بیت رهبری حاضر شد

به گزارش رکنا، علاء الدین بروجردی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به توطئه های عربستان و آمریکا در ناآرامی های عراق گفت: سیاست آمریکا در عراق اشغالگری بود. تلاش داشتند عراق را تبدیل به یکی از ایالت های آمریکا کنند اما جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت و دولت عراق، آمریکا را شکست داد و همچنان به حمایت های خود از ملت و دولت عراق ادامه خواهد داد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: در مدتی که داعش در عراق حضور فعال و تأثیرگذار داشت، جمهوری اسلامی به اتفاق دولت عراق، سوریه و روسیه اتاق عملیات مشترکی در بغداد و دمشق تشکیل داد.

وی تصریح کرد: آمریکا و عربستان با برخی ترفندها نتوانسته‌اند بر روابط ایران و عراق که دارای عمق تاریخی است تأثیرگذار باشند و یا از حضور مردم در راهپیمایی اربعین بکاهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عربستان و آمریکا از مجموعه سیاست‌های ایران در عراق و سوریه عصبانی هستند و دست به مقابله نظامی، تبلیغاتی و سیاسی زده اند.

وی با اشاره به حضور حشدالشعبی و موکب داران اربعین و همچنین مقتدا صدر در بیت رهبری و دیدار آنها با مقام معظم رهبری گفت: آمریکا و عربستان از این دیدارها ناخرسند هستند و از اینکه آیت الله خامنه ای در عراق و منطقه دارای جایگاه ویژه ای است، عصبانی می باشند اما این عصبانیت راه به جایی نخواهد برد.

بروجردی اظهارداشت: مجموعه اقدامات ایران و دیدارهای اخیر حشدالشعبی، موکب داران اربعین و مقتدا صدر موجب عمیق تر شدن ارتباطات ایران و عراق شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: عربستان تلاش داشت مقتداصدر را به سمت خود جذب کند و حضور ایشان در بیت رهبری بسیار مهم بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 511155 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟