ترامپ دستور حمله به ایران را لغو کرد! / صبح امروز اتفاق افتاد
حجم ویدیو: 5.05M | مدت زمان ویدیو: 00:00:47

به گزارش رکنا ، این مطلب را روزنامه نیویورک تایمز با استناد به منابع خود در دولت آمریکا نوشته است.
به نوشته نیویورک تایمز در محافل نظامی و دیپلماتیک واشنگتن انتظار داشتند حمله به ایران ساعت 3 و 30 دقیقه بامداد امروز به وقت تهران صورت بگیرد. قرار بود حملات سحرگاه انجام شود تا تعداد تلفات در بین نظامیان و غیر نظامیان ایرانی به حداقل برسد.
گزارش داده می شود که قرار بود تعدادی از تاسیسات ایران از جمله ایستگاه های رادار و پرتابگرهای موشکی مورد حمله قرار بگیرند.
نیویورک تایمز ادعا می کند عملیات آمریکا علیه ایران در مرحله اولیه برنامه ریزی آن لغو شد. هنوز معلوم نیست که این در رابطه با چیست؟ یا کاخ سفید صرفاً منصرف شد یا با برخی از مشکلات لاجستیکی یا راهبردی روبرو شده است.
پیشتر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا برای حمله به ایران آماده می شود گفته بود: بزودی خواهید فهمید.
صبح روز 30 خرداد روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا خبر داد.
نخستین ساعات بامداد 30 خرداد، یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبه‌روی کوه‌مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.
دیرتر فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا اعلام کرد که سامانه دفاع ضد موشکی ایران پهپاد آمریکایی را بر فراز آبهای تنگه هرمز و حریم هوایی بین‌المللی هدف قرار داده است.
ترامپ پس از سرنگونی پهپاد امریکایی در نوئیتر خود نوشته بود ایران مرتکب اشتباه بزرگی شده است.
قبل از آن حادثه حمله به دو نفتکش در دریای عمان که مقامات ایالات متحده جمهوری اسلامی را به دست داشتن در ان متهم کرده بودند، باعث افزایش تنش بین ایران و امریکا شده بود. 
شون کیدو، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد نفتکش کوکوکا کاریجیس، یکی از دو نفتکش مورد حمله قرار گرفته در دریای عمان با استفاده از مین دریایی شبیه مین ساخت ایران منفجر شده است. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران اتهام دست داشتن جمهوری اسلامی در حمله به نفتکش ها در دریای عمان را بی اساس نامیده و ارتش ایران اعلام کرده که یک ناو و بالگرد را فقط برای نجات و امداد رسانی به محل حادثه فرستاده است.
یادآور می شود روز پنج شنبه 13 ماه ژوئن، دو تانکر نفتی آلتر فرانت و کوکوکا کاریجیس در دریای عمان مورد حمله قرار گرفتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 483895 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟