احمد تویسرکانی در مراسم تودیع خود و معارفه رییس جدید سازمان ثبت اسناد واملاک کشور که امروز-سه شنبه- در محل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد، اظهار کرد: امروز نظام ثبتی و سارمان ثبت بهتر از گذشته اثر وجودی خود را به نمایش گذاشته و همه امروز اذعان دارند که سازمان ثبت یک نهاد الزام آور برای جامعه است. امروز دوست و دشمن اذعان دارند این سازمان با گذشته متفاوت است و بسیاری از بروکراسی‌ها، دفترنویسی‌ها، مکاتبات و کاغذبازی‌ها در ثبت جمع شده و شاهد صف‌های طولانی در ادارات ثبت نیستیم و حضور دلالان و واسطه‌ها کاهش یافته است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به سیل‌های اخیر گفت: ما پس از این حادثه نگرانی نداشتیم و اعلام کردیم بلافاصله آماده خدمت رسانی هستیم. امروز دیگر آتش زدن و آسیب به دفاتر اسناد منجر به تضییع حقی نمی‌شود. امروز قانون گذار به این توان رسیده است که میان دو سند صادر شده برای یک ملک کدام را سند اصلی اعلام کند. مردم و خواص این خدمات را امروز لمس می کنند. یکی از گلایه‌ها از من این بود که تبلیغی نمی کنم و پاسخ من این بود که تبلیغ هزینه دارد. امروز در خیلی موارد شعار و تبلیغ زیاد دیدند و شعارزدگی زیادی در جامعه وجود دارد در حالیکه ما به عمل نیاز داریم.

وی، افزود: ثبت به شکلی ایجاد شده است که ما امکان برون رفت از وضعیت نداریم. بسیاری از این اقدامات با سنگ پرانی‌ها، ممانعت‌ها، مخالفت‌ها همراه بود که من آن‌ها را در سینه نگه می‌دارم و در آن شرایط فقط به خدا پناه می‌بردم. پس از اینکه آیت الله لاریجانی آثار کارهای ما را دیدیند به جد از ما حمایت کردند که اگر این حمایت‌ها نبود ما به این جایگاه نمی رسیدیم. تحول نیازمند تدبیر، عمل و برنامه ریزی است. تهدیدها، توهین‌ها، فشارها و مصائبی بود که به عقیده من دلیلش این بود که حسن نیت و اعتماد نداشتند اما امروز شاهد هستیم صدها هزار دفتر و هزاران دفتر نویس وجود دارد. صدها هزار جستجوی سابقه امکان پذیر شده و امکان نفوذ دلالان از بین رفته است.

تویسرکانی خاطرنشان کرد: امروز زمینه ارتکاب هزاران مفسده از بین رفته است. من نمی خواهم فساد را انکار کنم اما همه می دانند جعل سند یکی از وقایع شایع در کشور بود ولی استفاده از سند مجعول در سازمان ثبت به صفر رسیده است. زمینه فساد را از بین بردن و روحیه فساد پذیری را باید این طور بیان کرد. خطابه و سخنرانی راحت است اما در میدان عمل چطور باید آن را اجرا کرد؟ اگر مقام معظم رهبری می فرمایند مبارزه با فساد و اقتصاد مقاومتی ما باید به دنبال اجرای آن برویم. عالی ترین مقام اجرایی کشور می گوید ما خدمات را گران به مردم ارائه می‌دهیم. امروز سازمان ثبت اثبات کرد امکان استفاده از داده‌ها را با همان منابع گذشته را ایجاد کرده است.

این مقام مسئول افزود: تمام اقدامات انجام شده ثبت شده است. باید ابتدا منابع را تجهیز کنید و مبتنی بر برنامه و تدبیر نظارت کنید تا اتفاقی بیافتد. امروز تجربه کاری برخی دستگاه‌ها وجود دارد و نیاز به توضیح نیست. از کمک‌های ارزنده رییس دیوان عالی کشور که 10 سال هر هفته به سارمان ثبت آمدند تشکر می‌کنم.

بر اساس این گزارش ذبیح الله خدائیان با حکم رییس قوه قضاییه جایگزین احمد تویسروکانی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شد.

این مراسم با حضور علیرضا آوایی وزیر دادگستری، حجت الاسلام و المسلمین کاظم بهرامی رییس دیوان عدالت اداری، دشتی اردکانی رییس کانون سردفترداران و دفتریاران، محسنی اژه‌ای معاون اول رییس قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین شهریاری رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، قاضی ناصر سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور، محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، مرتضوی مقدم رییس دیوان عالی کشور و اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه، ملکشاهی نماینده مجلس برگزار شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 473151 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟