کاخ سفید سپاه پاسداران را به عنوان «سازمان تروریستی» معرفی کرد

کاخ سفید در اقدامی مغایر با هنجارهای بین‌المللی و در ادامه سیاست فشار بر گروه‌هایی که از طریق مبارزه با گروه‌های تروریستی این کشور را در پیشبرد اهدافش در منطقه ناکام گذاشته‌اند، امروز دوشنبه در بیانیه‌ای رسماً برنامه دولت خود برای اضافه کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» خود اعلام کرد.

لازم به ذکر است، این اولین بار است که کاخ سفید نیروهای مسلح رسمی یک کشور خارجی را به عنوان «سازمان تروریستی» معرفی می‌کند و طبق قانون، کنگره آمریکا یک هفته فرصت دارد این تصمیم را تایید یا رد کند.

باتوجه به این بیانیه کاخ سفید که چندی پیش نیز اخباری پیرامون آن منتشر شده بود، مقامات و مسئولان کشور نسبت به این اقدام آمریکا واکنش نشان دادند که در ادامه آورده شده است.

اقدام احتمالی آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران محکوم به شکست است

رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به اقدام احتمالی ایالات متحده آمریکا برای قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی، این اقدام را مانند سایر شرارت های آمریکا محکوم به شکست دانست و اظهار داشت: کشوری که در کارنامه اش چیزی جز تسلیح، هدایت و پناه دادن جریان های تروریستی وجود ندارد، نیروی مسلح رسمی یک کشور را که همواره در مسیر کمک به مردم و دفاع از نهضت های اسلامی پیشگام بوده است، تروریست می داند. گرچه این اقدام به لحاظ سیاسی و حقوقی هیچ اعتباری نزد دولت ها و ملت های جهان ندارد اما به فرض که آمریکا به عنوان یک حکومت منفور و مسئول جنایات سنگین در منطقه غرب آسیا و سایر نقاط جهان بخواهد چنین اقدامی را دنبال کند، شایسته است که وزارت محترم امور خارجه و شورای عالی امنیت ملی، مقابله به مثل کنند زیرا طبعا چنین برخوردی نزد افکار عمومی جهان که از کارنامه خونین آمریکا در حمایت از تروریسم آگاه است، پذیرفته خواهد بود.

گنجاندن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی، دارای خطرات زیادی است

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جهت بررسی آخرین تحولات سیاست خارجی و برنامه‌ها و اقدامات دستگاه دیپلماسی ضمن محکوم کردن اقدام احتمالی آمریکا در گنجاندن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی، این اقدام را دارای خطرات زیادی دانست که اگر آمریکا آن را اجرایی کند ایران عمل متقابل انجام می‌دهد.

ظریف در این راستا درباره اقدامات وزارت خارجه از جمله ارسال یادداشت به سفارت سویس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا توضیح داد.

وزیر خارجه با انتقاد از بیانیه اخیر گروه هفت آن را نقض برجام از سوی کشورهای طرف توافقنامه که عضو این گروه هستند، دانست.

نامه وزیر امور خارجه به رئیس شورای عالی امنیت ملی

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در نامه ای به حسن روحانی، رئیس شورای عالی امنیت ملی نوشت:

نظر به حمایت پنهان و آشکار نیروهای نظامی آمریکا در منطقه از گروه‌های تروریستی و دخالت مستقیم در انجام فعالیت‌های تروریستی توسط نظامیان آن کشور، بر اساس "قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه" مصوب مجلس، شورای عالی امنیت ملی نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا موسوم به سنتکام را در فهرست گروه‌های تروریستی جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.

تحریم سپاه؛ نمایشی از ضعف شیطان بزرگ

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به اقدام خصمانه ترامپ علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی با تبریک روز پاسدار نوشت:

امروز شیطان بزرگ نفهمید که با تحریم سپاه، تنها ضعف خودش را نشان می دهد، اما جهانیان خواهند فهمید، ما شیشه عطریم بگویید به سنگ ...برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 468193 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟