دولت آمریکا در واکنش به دستگیری رئیس دفتر رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا توسط ماموران دولت قانونی این کشور، تحریم‌های جدیدی علیه یک بانک و چهار نهاد مرتبط با آن اعمال کرده است.

پنجشنبه (اول فروردین) بود که در خبرها آمده بود، نیروهای امنیتی ونزوئلا «رابرتو مارئو» دستیار و رئیس دفتر «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور را دستگیر کردند.

بلافاصله بعد از انتشار این خبر آمریکایی‌ها از «مایک پامپئو»، وزیر خارجه گرفته تا «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در موضعی مداخله‌جویانه به دولت «نیکلاس مادورو» هشدار دادند و آزادی فوری دستیار گوایدو را خواستار شدند.

به گزارش راشا تودی، با گذشت دو روز بعد از انتشار خبر دستگیری مارئو، وزارت خزانه‌داری آمریکا بامداد امروز شنبه از تحریم «بانک توسعه اقتصادی و اجتماعی» ونزوئلا به همراه 4 نهاد ونزوئلایی وابسته به این بانک خبر داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود دولت ونزوئلا را به«ربایش، شکنجه و کشتن شهروندان ونزوئلایی» متهم کرد و خواستار آزادی «همه زندانیان سیاسی از قبیل رابرتو مارئو» شده است.

دولت ونزوئلا درباره دستگیری دستیار رئیس‌جمهور خودخوانده اعلام کرده‌ که نیروهای امنیتی روز پنجشنبه عملیاتی را علیه یک گروهک تروریستی که قصد حملات تروریستی برنامه ریزی شده علیه مقام‌های ونزوئلا را داشته، انجام دادند.

دولت ونزوئلا بعد از این عملیات تصاویری از مقادیری سلاح که در جریان این عملیات ضبط و کشف شدند، منتشر کرد.

اعمال تحریم‌های تازه آمریکا علیه ونزوئلا در ادامه فشارهای واشنگتن علیه دولت مادورو و حمایت‌هایش از رئیس‌جمهور خودخوانده صورت گرفته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 465811 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟