به گزارش رکنا به نقل از تریبون، اولین جلسه پارلمان نیوزیلند پس از حمله تروریستی مرگبار به دو مسجد این کشور با قرائت آیات قرآن به احترام قربانیان این اقدام وحشیانه آغاز شد.

جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند، با سخنرانی در پارلمان با خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی مساجد این کشور ابراز همبستگی کرد و «نائم رشید» که در تلاش برای مقابله با فرد مهاجم به شهادت رسید، را مورد ستایش قرار داد.

نخست‌وزیر نیوزیلند در سخنان خود تاکید کرد خانواده‌های قربانیان شاهد اجرای عدالت خواهند بود.

رسانه‌های محلی نیوزیلند روز جمعه گزارش دادند که افراد مسلح به طور همزمان نمازگزاران دو مسجد در شهر کرایست چرچ را به رگبار بستند. پلیس نیوزیلند در گزارش اولیه خود ضمن تأیید این جنایت هولناک اعلام کرد که در این حادثه دستکم ۴۹ نفر کشته و ده‌ها نفر از نمازگزاران زخمی شدند. شاهدان عینی می‌گویند مهاجمان سفیدپوست بودند و جلیقه ضدگلوله به تن داشتند. به گفته پلیس تاکنون ۳ مرد و یک زن در این رابطه بازداشت شده‌اند.

مهاجم اصلی این حادثه پیش از اجرای حمله تروریستی خود، با انتشار ویدئویی در شبکه اجتماعی فیسبوک، انگیزه خود را از حمله مسلحانه به نمازگزاران مسجد النور (یکی از مساجد هدف‌قرار گرفته‌ شده) در شهر کرایست کرچ، «مقابله با مهاجرت مسلمانان» اعلام کرده است. این فرد در این ویدئو خود را «برنتون تارانت» ۲۸ ساله، اصالتا اهل استرالیا و یک «سفید پوست معمولی» معرفی کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 465394 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟