مردم اصلاحات واقعی را به راه‌های خشونت‌آمیز ترجیح می‌دهند

عبدالله نوری در این دیدار ضمن خوشامدگویی به حاضران گفت: آنچه باعث می‌شود به دستیابی ‌زنان به ‌حقوق‌شان ‌امیدوار باشیم، این است که در سال‌های اخیر بویژه در ‌کشورهای اسلامی، جنبش اجتماعی زنان بیش از گذشته فعال و رستاخیزی در دفاع از حقوق و جایگاه زنان و تلاش برای ‌ظهور و بروز جدی آنها پدیدار شده است و ما ‌هم شاهد این حرکت در ‌کشورمان هستیم.

وزیر کشور دولت اصلاحات در بخش دیگری با بیان اینکه «مسئولان نظام می‌توانستند پس از پیروزی انقلاب ‌مانند نلسون ماندلا همه را در ‌صف واحد دعوت به همکاری و مشارکت جهت رفع مشکلات و حرکت به سمت توسعه و ‌سازندگی کشور کنند اما به شکل ‌دیگری عمل شد»، افزود: من گاهی به این فکر می‌کنم که آیا برای مسئولیت‌هایی که در ‌‌مقاطعی بعد از انقلاب به عهده داشتم، شایسته ‌ترین فردی که می‌توانست این ‌‌مسئولیت را داشته باشد، بودم؟ من بابت اشتباهات و قصورهایم مکرر از مردم عذرخواهی ‌‌کرده و می‌کنم. نوری افزود: در دوره‌ای که زندان Prison بودم، فهمیدم در دوران ‌مسئولیتم معمولاً به حقوق محکومین فکر نمی‌کردم و همیشه به فکر مصالح ‌حاکمیت ‌بودم. در ‌جلسات و تصمیم‌گیری‌ها چون حفظ نظام را از اوجب واجبات می‌دانستم، به ‌آن سوی ‌داستان که مردم ‌و منافع آنان بود، کمتر فکر می‌کردم.

این چهره شاخص اصلاح‌طلب همچنین در پاسخ به سؤالات حاضران درباره وضعیت اصلاح‌طلبان و برنامه ‌‌آنها ‌برای آینده نیز گفت: «با توجه به مشکلات ‌‌و بحران‌های فراوانی که کشور در آن ‌‌گرفتار است، بی تردید تنها راه عبور از بحران‌ها اصلاحات واقعی و همه جانبه در عرصه‌های ‌‌گوناگون است. به باور ‌من اکثریت مردم ‌ایران همچنان راه خروج کشور از بحران‌های مختلف را اصلاحات واقعی و ‌همه‌جانبه می‌دانند و به ‌راه حل‌های خشونت‌آمیز و دیکته شده از بیرون مرزها روی ‌خوشی نشان نمی‌دهند.»

وی ادامه داد: ‌درخصوص اوضاع و احوال امروز اصلاح‌طلبان در میان افکار ‌عمومی، بسیاری از مردم به عملکرد و کارآمدی‌شان ‌خصوصاً در مناصبی که با رأی آنها به دست آورده‌اند نقدهای ‌جدی دارند. من هم به عنوان یک ناظر بیرونی، به جد معتقدم نیروهایی که به واسطه جریان اصلاحات توانسته‌اند به درون حاکمیت راه پیدا کنند باید در جهت نیل به اهداف اصلاح‌طلبی، دفاع از حقوق شهروندی و کاهش آلام مردم، قدم‌های ملموس و راهگشایی برمی‌داشتند لکن متأسفانه‌ مجموعاً نقطه خیلی روشن ‌و امیدوارکننده‌ای ‌نمی‌بینم و به ‌همین جهت نسبت به کوتاهی‌ها و ضعف‌ها و به عنوان یک علاقه‌مند به ‌اصلاحات، از مردم عذرخواهی می‌کنم که نتوانستیم وظایف خود را آن گونه که شایسته ملت بزرگ ایران است، انجام دهیم. نوری تأکید کرد: ما هم می‌دانیم موانع و مشکلاتی خارج از ‌اراده اصلاح‌طلبان ‌وجود دارد ولی ‌نمی‌شود مشکلات، اختلافات و ناکارآمدی‌های درون ‌نیروهای اصلاح‌طلب موجود را ‌نبینیم و ‌همه چالش‌های موجود را به مشکلات بیرونی و ‌عملکرد جریان مقابل ‌اصلاحات ربط دهیم. اینکه برخی افراد با نردبان اصلاحات بالا می‌روند و با آبروی اصلاحات بازی می‌کنند، واقعیتی است که وجود دارد.»اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 445276 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟