به گزارش رکنا، موضوع این سؤال مربوط به نحوه دسترسی برخی افراد به مستندات مربوط به دوتابعیتی‌ها با توجه به محرمانه بودن آن می‌شود.

طراح این سؤال علیرضا رحیمی، نماینده تهران و عضو هیأت رئیسه مجلس است که 25 نفر دیگر هم به همراه او سؤال یاد شده را امضا کرده‌اند.

موضوع این سؤال به جلسه روز 11 شهریور برمی‌گردد؛ جایی که کریمی قدوسی در جریان طرح سؤال از وزیر خارجه مستندی درباره مذاکرات هسته‌ای و بخشی از اعترافات عبدالرسول دری اصفهانی را در صحن مجلس پخش کرد. این فیلم‌ها به گفته علیرضا رحیمی، مستنداتی بودند که پیش‌تر توسط اطلاعات سپاه در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس پخش شدند.

او گفته بود که پس از پخش این فیلم‌ها در جلسه کمیسیون امنیت ملی تأکید شده بود: «این فیلم محرمانه بوده و نباید مفاد و جزییات آن در فضای افکار عمومی اعلام شود.» رحیمی همان زمان تأکید کرده بود: «مسئولان مربوطه باید هم در مورد نحوه دسترسی به این فیلم و هم علت انتشار آن به مجلس توضیح دهند.» اینها در شرایطی است که در همان جلسه مجلس هم کریمی قدوسی خود تأیید کرد که این فیلم توسط اطلاعات سپاه تهیه و در اختیار او گذاشته شده است.

رحیمی پیش‌تر تقاضا کرده بود که مدعی‌العموم هم وارد این موضوع شده و «به دلیل محرمانه بودن فیلم علت و عوامل پخش آن را نیز پیگیری کند.» گفتنی است که در جلسه 11 شهریورماه، محمدجواد ظریف نیز طی درخواستی کتبی از هیأت رئیسه مجلس خواسته بود تا در یک جلسه علنی فرصتی برای او فراهم شود تا پاسخ اتهامات وارد شده توسط کریمی قدوسی را بدهد، فرصتی که تاکنون فراهم نشده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 441876 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟