به گزارش رکنا، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست گروه ۲۰ در آرژانتین با عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی درباره ترور Assassination جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود که در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ترکیه به قتل Murder رسید دیدار و گفتگو کرد.

این دیدار در حالی انجام شد که فشار‌ها روی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای تنبیه عربستان به دلیل ترور هولناک جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود بالا گرفته و محا محافل سیاسی از او خواسته بودند در آرژانتین با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی دیدار نکند.

هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد پمپئو با عادل الجبیر در حاشیه نشست گروه ۲۰ دیدار کرده و با وی درباره مسائل مختلف منطقه‌ای، از جمله گفتگو‌های آتی درباره جنگ یمن رایزنی کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه تلاش‌های دولت این کشور برای کوچک‌نمایی ترور روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود برای تشریح این دیدار از کلمه "مرگ" به جای "قتل" برای اشاره به این واقعه استفاده کرد.

در این بیانیه آمده است: وزرای خارجه درباره مسائل مختلف منطقه و مسائل دوجانبه، از جمله گفتگو‌های آتی درباره جنگ یمن و همچنین اهمیت پیشرفت در تحقیقات پیرامون مرگ خاشقجی گفتگو کردند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 441326 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟