سقوط ارزش سهام اپل در پی تعرفه های جدید ترامپ

دونالد ترامپ Trump رئیس جمهوری امریکا روز چهارشنبه در جدیدترین مصاحبه خود با روزنامه وال استریت ژورنال گفت احتمالا تعرفه واردات گوشی های آیفون و لپ تاپ ها را از چین به خاک ایالات متحده تا 10 درصد افزایش می دهد.

به محض انتشار جدیدترین تصمیم ترامپ در خصوص روابط تجاری با چین و اعمال تحریم های جدید ارزش سهام اپل دو درصد سقوط Fall کرد. طی چند ماه گذشته تعرفه های تجاری آمریکا علیه چین، نگرانی کمپانی های مشهور فناوری را در پی داشته و شرکت هایی همانند اپل به شدت نگران ایجاد تعادل در هزینه ها ی خود شدند.

اپل در ماه سپتامبر نسبت به جنگ تجاری جدید آمریکا علیه چین هشدار داده و از ترامپ درخواست تسهیل و کاهش تعرفه را داشت و به نوعی اپل نسبت به سر به فلک کشیدن قیمت محصولات خود تحت تأثیر قوانین تجاری جدید هشدار داده و درخواست رسمی خود را در تجدید نظر قوانین جدید را به دولت ترامپ ارائه داد. اما رئیس جمهور امریکا در پاسخ گفت: این شرکت باید هر چه سریع تر کارخانه های خود را از چین به خاک امریکا منتقل کند.درخواستی که با پاسخ منفی مدیران اپل مواجه شد.

ترامپ درصدد است تا با تحت فشار قرار دادن اپل و به‌منظور جلوگیری از افزایش قیمت نهایی محصولات فناوری، کارخانه های این غول فناوری را به خاک امریکا منتقل کند. این اقدام قطعا موجب بیکار شدن کارگرهای چینی شده و به اقتصاد چین ضربه مهلکی وارد می کند.

از سویی دیگر بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران در حوزه فناوری معتقدند اعمال قانون Law افزایش تعرفه های واردات محصولات اپل از چین، بازارهای جهانی در حوزه فناوری را با مشکلات عدیده مواجه کرده و در نهایت بزرگترین ضربه را بر اقتصاد آمریکا وارد می کند.

چراکه اپل بعنوان یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه فناوری، سهم زیادی از بازارهای جهانی را به تصاحب خود درآورده است و از دست دادن بخش مهمی از آن می‌تواند ضربه مهلکی به اقتصاد و درآمدزایی ایالات متحده آمریکا وارد کند.

هم اکنون تیم کوک مدیر عامل اپل در خصوص نحوه فروش آیفون های خود در برخی کشورها مثل ژاپن با مشکلاتی مواجه شده است؛ حال به نظر می رسد با اعمال تعرفه های جدید افزایش واردات در آمریکا، این کمپانی با مشکلات بیشتری مواجه شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 440408 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟