به گزارش رکنا به نقل از سی ان ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (شنبه) اعلام کرد اگر کنگره این کشور بودجه لازم برای ساخت دیوار مرزی مکزیک را تأمین نکند، هم‌اکنون زمان مناسبی برای تعطیل کردن دولت خواهد بود.

وی گفت: «فکر می‌کنم که اگر من زمانی می‌خواستم دولت را به خاطر امنیت مرزها تعطیل کنم، زمانی که اکنون به کاروان مهاجران نگاه می‌کنم، زمانی که به این افتضاح نگاه می‌کنم، زمانی که به هجوم این افراد نگاه می‌کنم، می بینم هم‌اکنون زمان مناسبی برای تعطیلی دولت است.»

دونالد ترامپ Trump که از زمان ورود به رقابت‌های انتخاباتی اعلام کرده بود برای جلوگیری از هجوم پناهجویان یک دیوار در امتداد مرز مکزیک احداث می‌کند، در یک رویداد در ماه اوت در کاخ سفید اعلام کرد در تلاش است کنگره را متقاعد کند با حدود 5 میلیارد دلار بودجه برای ساخت این دیوار موافقت کند. این درحالی است که تاکنون دموکرات‌های زیادی اعلام کرده‌اند به این مسئله رأی مخالف خواهند داد.

مجلس سنای آمریکا در دی ماه سال گذشته (ژانویه 2018) با تصویب بودجه اضطراری برای جلوگیری از تعطیل شدن دولت ترامپ موافقت نکرد. لایحه بودجه اضطراری در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسیده بود، اما در مجلس سنا با مخالفت دموکرات‌ها مواجه شد و در نتیجه باعث تعطیلی دولت ترامپ دقیقا در سالروز یکساله شدن ریاست جمهوری او شد. تعطیلی دولت ترامپ سه روز ادامه داشت و سرانجام با لایحه ضرب‌الاجلی کنگره دوباره بازگشایی شد.

آخرین باری که دولت آمریکا تعطیل شده بود در سال 2013 بود که این تعطیلی بیش از 2 هفته به طول انجامید.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 437490 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟