به گزارش رکنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مبارزات انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا با اختلافات، تنش‌ها و دودستگی‌های نژادی زیادی همراه شده است. در میان انبوه حاضران در نشست انتخاباتی اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ایالت فلوریدا تنها سه شهروند سیاهپوست آمریکایی دیده می‌شدند.

عمده این تنش‌ها پیرامون دونالد ترامپ، رفتار، گفتار و سیاست‌های وی شکل می‌گیرد. در این شرایط برخی نامزد‌های سیاه پوست انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا به عنوان ستاره‌های سیاسی خوش‌آتیه خود را معرفی کرده اند. اندرو گیوم که تلاش می‌کند سه شنبه آینده به عنوان اولین فرماندار سیاهپوست ایالت فلوریدا انتخاب شود، استیسی ابرامز، اولین نامزد سیاست پوست سمت فرمانداری ایالت جورجیا و بن جیلوس، نامزد دموکرات ایالت مریلند از جمله این افراد هستند.

ژوئیه گذشته نزدیک به هشتاد درصد آفریقایی تبار‌های آمریکا در نظرسنجی‌هایی که موسسه کوئینیپیاک انجام داد، تاکید کردند که دونالد ترامپ Trump یک نژادپرست است.

پری تورستن، سناتور سیاه پوست فلوریدا در گفتگو با نشریه پولیتیکو گفت: "فضای سرشار از تنش‌های نژادی که در حال حاضر مشاهده می‌کنیم نتیجه زمامداری دوره اوباما و ترامپ است. نژادپرستی یک موضوع حساس و دردناک است. بهتر است که به این بحث‌ها پایان داده شود."خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 432505 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟