ایران اراده کند در ۱۲ دقیقه خاورمیانه را اشغال می کند

حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد نوروزی هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) و مدرس حوزه و دانشگاه درباره توانایی های ملت مسلمان ایران در مقابله با تحریم های ظالمانه گفت: 13 آبان یادآور مقابله ملت مسلمان ما با رژیم متجاوز Rapist و مستکبر آمریکا است، روزی آمریکا توانست کاپیتولاسیون را بر ملت ایران که آن زمان دست خالی بود تحمیل کند اما امروز ملت ما و جبهه مقاومت در منطقه با دهه های گذشته به هیچ وجه قابل مقایسه نیست و این امر با مقاومت و حضور ملت ما در صحنه و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حاصل شده است.
وی افزود: با توجه به تجربه های حاصل شده از دهه‌های گذشته می توان نتیجه گرفت همان گونه که از آغاز انقلاب تحریم های دولت آمریکا بر علیه ملت ایران هیچ گاه نتوانسته اراده ما را تحت الشعاع قرار دهد و آن را تضعیف کند بدون تردید این بار نیز با هوشیاری ملت و رهنمودهای مقام معظم رهبری این تحریم ها نمی تواند راه به جایی ببرد.
حجت الاسلام و المسلمین نوروزی بیان کرد: عدم پایبندی آمریکا به تعهدات بین المللی خود نشان می دهد تحریم های آمریکا به هیچ وجه در تحولات جاری کشور ما و منطقه تاثیر سو نخواهد داشت بلکه موجب خواهد شد با اراده مصمم تر و تاکید بر جریان مقاومت در مقابل زیاده خواهی های آمریکا در منطقه، جهان اسلام و جهان مستضعفین به عنوان یک جبهه واحد بایستیم.
ملت ایران با دست خالی نیز پیروز است
این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: روزی که تقابل آمریکا و ایران آغاز شد یعنی در سال های آغازین انقلاب و دوران جنگ تحمیلی که همه کشورهای بلوک غرب و حتی شرق پشت سر صدام علیه ایران می جنگیدند در حالی که ما به ساده ترین ادوات از جمله سیم خاردار محتاج بودیم، اما توانستیم مقاومت کرده و اراده خود را به رغم قدرت های بزرگ بر آن ها تحمیل کنیم؛ توانمندی های امروز کشور با آن روزها قابل مقایسه نیست و ایران به یک قدرت در منطقه تبدیل شده است.
وی اظهار کرد: این سخن سیدحسن نصرالله به نقل از ترامپ Trump را یادآور می شویم که امروزه نظام جمهوری اسلامی ایران به قدرتی در منطقه دست یافته که اگر اراده کند خواهد توانست در 12 دقیقه خاورمیانه را اشغال کند، طبیعتا نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس مبانی فقهی خود همواره نشان داده که دنبال ارزش های الهی و انسانی است و این سخن نشان دهنده توانمندی ما در مقایسه با روزهای نخست انقلاب اسلامی است.
وی افزود: شرایط امروز به گونه ای است که هم توانمندی های ما نسبت به گذشته به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده و توانایی بیشتری برای مقابله با دشمن داریم همچنین دشمن ضعیف تر از دهه های قبل است و این که نظام آمریکا مستقیما با تقابل با جامعه ما برخواسته نشان دهنده نقطه قوت ما و از طرفی ضعف نظام سلطه است.
3 مولفه اساسی در سرمایه های نظام جمهوری اسلامی ایران
حجت الاسلام والمسلمین نوروزی گفت: در حال حاضر سرمایه های کشور 3 مولفه اساسی است؛ اولین مولفه سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به نظام اسلامی و راهی است که انتخاب کرده اند و نماد آن را در راهپیمایی اربعین و حضور آحاد ملت در کربلا شاهد بودیم.این سرمایه بزرگی است و تا زمانی که نظام آن را همراه خود دارد هیچ آسیبی نخواهد دید.
وی بیان کرد: دومین سرمایه کشور مولفه های فقهی فرهنگی است که آحاد ملت ما را در سرمایه اجتماعی به هم پیوند داده و آن فرهنگ اسلامی با محوریت ولایت فقیه است، همان طور که حضرت امام (ره) تاکید داشتند که اگر می خواهید آسیبی به مملکت شما نرسد مدافع و دنباله رو ولایت فقیه باشید.
این مدرس حوزه و دانشگاه افزود: سومین مولفه رهبری نظام اسلامی است که نماد و ترجمان تفکر اسلامی در هر روزگاری است که تلاش می کند این نظریه ولایت فقیه و فرهنگ اسلامی را تفسیر روزآمد کند و راهکارهای مقاومت در برابر نظام سلطه را مقابل جامعه قرار دهد تا به مدد آن بتواند به پیروزی برسد.
حل مشکلات منطقه بدون مشارکت ایران امکان پذیر نیست
حجت الاسلام والمسلمین نوروزی گفت: یکی از نمادهای قدرت جمهوری اسلامی ایران قدرت منطقه ای آن است که امروز شاهد گسترش مرزهای امنیتی در اقصی نقاط هستیم در حالی که دشمنان تلاش می کردند با ظهور داعش ISIS و جریان های تکفیری و امثال این ها ملت ما را در مرزهای جغرافیایی محدود کنند اما نظام جمهوری اسلامی ایران این تهدید را به فرصت تبدیل کرد.
وی افزود: امروزه نظام جمهوری اسلامی ایران حرف اول را در منطقه و دنیای اسلام می زند و تمام تلاش های نظام سلطه در ایجاد و افزایش تحریم ها رهایی از مخمصه ای است که در آن گرفتار شده، چرا که احساس می کند حضور خود در منطقه را از دست داده و نمی تواند همچون گذشته قدرت نمایی کند و حل مشکلات منطقه بدون حضور نظام جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه امکان پذیر نیست.
این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: زمانی که راه حل مشکلات منطقه به کاخ سفید ختم می شد گذشته است و یک قدرت جدید در منطقه ظهور پیدا کرده که آمریکا بدون کمک آن نمی تواند مسائل منطقه را حل کند، البته نظام جمهوری اسلامی ایران در حل این مشکلات منافع ملت های مسلمان را در نظر گرفته و به هیچ وجه حاضر نیست منافع ملت خود و ملت های اسلامی را فدای منافع نظام سلطه کند.
هدف آمریکا از اعمال تحریم ها علیه ایران
حجت الاسلام والمسلمین نوروزی گفت: دولت آمریکا با توجه به نقاط قوت و کامیابی هایی که در نظام اسلامی می بیند و برای سرپوش نهادن بر ناکامی های خود در منطقه همواره برای مهار این قدرت نظام تلاش کرده است مثلا کلینتون نظریه مهار 2 جانبه را مطرح کرد، بوش بحث خاورمیانه جدید را بیان کرد و راه حل ترامپ برای مهار ایران اعمال تحریم ها است.
وی در پایان اظهار کرد: انشاالله با گسترش قدرت فقهی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران که امروزه از منطقه فراتر رفته است جهان مستضعف و غیر مسلمان را هم برای مقابله با نظام سلطه دربرمی گیرد.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 431919 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟