به گزارش رکنا، سیدعلیرضا آوایی در دیدار با "عبدالبصیر انور" وزیر دادگستری کشور افغانستان گفت: رابطه ما با افغانستان به خاطر سابقه فرهنگی و زبانی و مذهبی است و دارای وجوه مشترک فراوانی هستیم و تمام زمینه ها برای توسعه و تعمیق روابط وجود دارد ولی نیاز به برنامه ریزی دارد.

وی افزود: الان ما میزبان جمع کثیری از اتباع افغانستان هستیم و از خدمات بهداشتی قابل قبولی بهره مندند و مایلیم حضورشان جنبه قانونی پیدا کند تا از حقوق قانونی شان بهتر بتوانند استفاده کنند.

وزیر دادگستری گفت: تعداد قابل توجهی از اتباع افغانستان در زندان Prison های ما هستند و برای حل مشکلشان نیاز به همکاری های بیشتری داریم و البته برخی خانواده های انها متقاضی اند که انتقال شان به افغانستان صورت گیرد.

آوایی تصریح کرد: در راستای اجرای موافقتنامه انتقال محکومان همکاری‌های خوبی شده است و ظاهرا حدود ۵ هزار نفر زندانی Prisoner افغان در ایران داریم و همچنین ۲۲ نفر از اتباع ایرانی در افغانستان زندانی‌اند.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی زمینه طولانی قانونگذاری در مجلس دارد و با توجه به تشابه مبانی‌مان در قانون Law گذاری می‌توانیم در این زمینه همکاری‌های چشم گیری داشته باشیم.

وی ضمن توجه و تاکید بر همکاری در زمینه مبارزه با جرایم مواد مخدر Drugs و مبارزه با تروریست Terrorist گفت: هر دو کشور در این زمینه در معرض خطریم.

وزیر دادگستری افزود: ما روابط تجاری بسیار گسترده‌ای بین مان است و گاهی با تجار برخوردهایی می‌شود که هرگز مدنظر دولت‌ها نیست و ممکن است مشکلاتی را برای تجار و کارافرینان ایجاد کند وخواهشمندم که کمک و مساعدت بیشتری در این زمینه داشته باشید.

به گزارش ایسنا در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری های قضایی بین دو کشور ایران و افغانستان منعقد شد.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 430708 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟