به گزارش رکنا، محمد حسین آقاسی درخصوص آخرین وضعیت متهمین پرونده موسوم به محیط زیست با بیان اینکه این پرونده ۸ متهم دارد، اظهار کرد: وکالت رسمی دو نفر از این ۸ نفر بر عهده من است و امور حقوقی یک نفر دیگر از این متهمین که هنوز اجازه امضای وکالت نامه ایشان به من داده نشده نیز توسط خانواده ایشان از من در خواست شده و در نهایت جمعا وکالت سه نفر از ۸ نفر بر عهده بنده است.

وکیل مدافع تعدادی از متهمین پرونده محیط زیست، در رابطه با عناوین اتهامی متهمین این پرونده عنوان کرد: ۵ نفر از این افراد اتهام جاسوسی داشتند و توسط بازپرس برای آنها کیفرخواست و قرار مجرمیت (جلب به دادرسی) صادر شد. پرونده برای دادستانی ارسال شد و بنابه جهاتی دادستان ایراداتی گرفتند و از بازپرس خواستند که اتهام افساد فی الارض برای این افراد تعیین شود. بازپرس هم روز شنبه ۱۴ مهرماه به این ۵ نفر اتهام افساد فی الارض را تفهیم کرد.

وی در رابطه با وضعیت متهمین پرونده نیز گفت: همه متهمین پرونده ساکن تهران هستند و از تاریخ ۲۷ بهمن ماه سال ۹۶ دستگیر شدند یعنی حدود ۸ ماه است که در زندان Prison اوین بازداشت هستند.

آقاسی در پایان، بیان کرد: وقتی تحقیقات از یک متهم تمام می‌شود و بازپرس برای آنها هر قراری صادر می‌کند این قرار باید به نظر دادستان برسد. دادستان در اینجا در مورد این ۵ نغر اتهام جاسوسی را تغییر داده و از بازپرس خواسته که آن را به افساد فی الارض تغییر دهد. این کار در دادسرا صورت گرفته و تا زمانی که به دادگاه ارسال و رسیدگی شود زمان زیادی است و مشخص نیست حتما این اتهام که در دادسرا به افراد وارد شده است در دادگاه نیز همان اتهام محرز شود و برای آنها محکومیت صادر شود.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 428770 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟