زندان خلخال به خارج از شهر منتقل شد

مراد فتحی پیش از ظهر امروز در بازدید از زندان Prison خلخال اظهار داشت: عملیات انتقال زندانیان زندان خلخال که در محدوده شهری واقع شده بود با همکاری همه‌جانبه نیروهای زندان‌های استان و نیروی انتظامی شهرستان خلخال به زندان جدید که خارج از شهر احداث شده است با موفقیت انجام شد.

وی افزود: این عملیات که با مطالعه و برنامه‌ریزی از چندین روز قبل طراحی شده بود با حضور مسئولان در این حوزه و روسای ادارات حفاظت اطلاعات و بازرسی و نیروهای عمل‌کننده از یگان حفاظت اداره کل زندان‌ها و زندان اردبیل و با همکاری و هماهنگی شورای تامین و نیروی انتظامی شهرستان خلخال در نهایت دقت، نظم و امنیت به انجام رسید.

فتحی بیان کرد: زندان خلخال به عنوان یکی از پروژه‌های مطرح در راستای اجرای قانون Law خروج زندان‌ها از داخل شهر به بیرون از آن، از سال‌ها پیش به عنوان یک پروژه ملی طراحی و با کمک مسئولان سازمانی و پیگیری‌ها از سوی اداره کل زندان‌ها، مسئولان ارشد قضایی و اجرایی استان و شهرستان طراحی و ساخت آن آغاز شد.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل تصریح کرد: با اتمام فاز نخست این پروژه و اجازه ریاست سازمان زندان‌ها، عملیات انتقال زندانیان به آن با همکاری و هماهنگی همه جانبه نیروهای زندان خلخال، نیروی انتظامی و شورای تامین شهرستان، ستاد اداره کل و زندان اردبیل در کمال سلامت و امنیت انجام شد که با انتقال زندانیان به زندان جدید که در خارج از شهر بنا شده است این زندان آماده است تا در آینده نزدیک با حضور ریاست سازمان زندان‌ها به صورت رسمی افتتاح شود.

وی با اشاره به افزایش فضای سرانه اقامتی در زندان جدید از هفت متر مربع برای هر نفر به 11 متر مربع گفت: علاوه بر افزایش فضای سرانه اقامتی، فضاهای آموزشی نیز در زندان جدید ایجاد شده که امکان اجرای کامل برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و حرفه آموزی را فراهم خواهد ساخت.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل اظهار کرد: علاوه بر توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی، با توجه به جدا بودن فضای نگهداری زندانیان محکوم و متهم امکان اجرای مناسب طرح طبقه بندی زندانیان بر اساس نوع جرم Crime نیز در فضای جدید زندان خلخال وجود دارد.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 427614 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟