به گزارش رکنا، اصغر جهانگیر در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان Prison های استان البرز با بیان این مطلب اظهار کرد: دولت با تامین اعتبارات مورد نیاز این روند را تسریع کند.

وی با اشاره به وضعیت زندان های البرز گفت: 84 نفر از افرادی که با جرم Crime سرقت Stealing وارد زندان شدند علت ارتکاب به جرم را فقر و بیکاری عنوان داشتند که این مساله ضرورت ایجاد زیرساخت های اشتغال در استان را تاکید می کند.

مشاور رئیس قوه قضائیه ادامه داد: طبق آخرین آمار تعداد زندانیان متهم و تعیین تکلیف نشده استان سی درصد است که نسبت به میانگین کشوری بالاست.

رییس سازمان زندان ها ادامه داد: در هفت سال گذشته شاهد کاهش بیست درصدی جرائم مواد مخدر Drugs در این استان بودیم.

در این مراسم که با حضور اعضای شورای قضایی استان برگزار می شد رئیس سازمان زندان ها با اشاره به بخشنامه ساماندهی وضعیت زندانیان گفت: از سال ۹۴ آمار تعداد ورودی زندانیان سیر نزولی داشته است.

جهانگیر ادامه داد: در حوزه جرم شناسی نیازمند بازنگری در قوانین قضایی هستیم تا تورم عناوین محرمانه را کاهش دهیم.

وی با تاکید به ضرورت حمایت از خانواده زندانیان گفت: باید فرهنگ گذشت و ایثار و دستگیری از خانواده های زندانیان را در جامعه نهادینه کنیم.

جهانگیر با برشمردن اقدامات ضروری در زندان های البرز اولویت اول را توسعه اشتغال و حرفه آموزی در زندان ها عنوان کرد.

رییس سازمان زندان‌ها ایجاد بسترهای اشتغال و حرفه آموزی برای زندانیان و توسعه حمایت های مادی و معنوی از خانواده زندانیان را دو محور عمده اقدامات تامینی و تربیتی سازمان زندان ها عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد در دوره مدیریت جدید استان این دو محور با جدیت پیگیری و نهادینه شود.

در ابتدای این مراسم فاضلیان رییس کل دادگستری استان البرز طی سخنانی به تشریح وضعیت قضایی استان پرداخت.

در پایان این مراسم سید عبدالله مرتضوی به عنوان مدیرکل زندان‌های استان البرز معرفی و از زحمات جبار باقری مدیرکل سابق استان که به بازنشستگی رسید، قدردانی شد.

مرتضوی پیش از این مدیر کل دفتر برنامه ریزی اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان‌ها بود.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 425894 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟