به گزارش گروه سیاسی رکنا، نیروهای امنیتی عراق در ایست‌های بازرسی مستقر در ورودی‌های شهر کربلای معلی، موفق شدند گلوله‌هایی را داخل اسپیکرهایی که ادعا می‌شد مربوط به یک کاروان عزاداری است، کشف و توقیف کنند.

بر اساس بیانیه نیروی پلیس Police کربلای معلی که در پایگاه خبری «الفرات» منتشر شد، طبق دستورات صادر شده مبنی بر تفتیش و بازرسی دقیق افراد و وسایل نقلیه‌ای که قصد ورود به کربلا را دارند، یکی از ایست‌های بازرسی مستقر در خارج از کربلا، یک خودروی حامل چندین اسپیکر که درون آنها گلوله‌هایی جاساز شده بود، توقیف کردند.

در این بیانیه آمده است که نزدیک به یک‌هزار و 800 گلوله برای تفنگ از نوع (GC)در داخل این خودرو که از یکی از استانهای عراقی قصد ورود به کربلا را داشت، توقیف شد. بیداری و هوشیاری نیروهای امنیتی و تفتیتش دقیق آنها، موجب شد تا فردی که خود را رئیس یک کاروان عزاداری می‌دانست و قصد وارد کردن این گلوله‌ها به کربلا را داشت، دستگیر شود و به طرف‌های مسئول تحویل داده شود تا مجازات شود.

با نزدیک شدن مراسم اربعین حسینی (ع) و عزیمت میلیونها زائر به سوی کربلای معلی، دولت عراق مانند سالهای پیش، تدابیر امنیتی ویژه‌ای برای حمایت از زائران در نظر گرفته است.

استقرار نیروهای نظامی و امنیتی در همه مناطق و جاده‌های استان کربلای معلی و نیز تمامی مسیرهای حرکت زائران و بازرسی و تفتیش دقیق افراد و کاروان‌هایی که قصد ورود به کربلا را دارند، از جمله تدابیر دولت عراق، برای حفظ امنیت این مراسم و شرکت‌کنندگان در آن است.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

حادثه ای وحشتناک در باند فرودگاه +عکس

21 قانون سخت و عجیب یک دختر برای دوست پسرش+عکس

فیلم اشک ریختن مردی که همه چیزش را در حادثه ای دلخراش از دست داد+ اگر طاقتش را ندارید نگاه نکنید

ماجرای دختری که بعد از ۲۰ سال به طرز معجزه آسایی خانواده‌اش را پیدا کرد

واکنش دادستان کرج به واگذاری مجدد انبار توقیف شده به دختر وزیر سابق

پشت پرده خبر حمله فرد مسلح به باشگاه زنانه در تبریز

خانم بازیگر زیبا کارگردان بی حیا را رسوا کرد + عکس

دستگیری مرد سرشناس ایرانی در بلژیک + عکس

این 5 مرد با روش تیرباران اعدام شدند!

نقشه زن موقت برای برج ساز مشهور تهرانی + عکس

تجاوز پزشک سرشناس به خانم خبرنگار + عکس

سرنوشت تلخ عروس 12 ساله زاهدان / افشین نمی آمد و من عروس پدر شوهرم بودم!

عکس دنیا ویسی دختر سنندجی که به طرز تلخی فوت کرد

کدخبر: 424239 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟