هرکولس‌های ارتش به رادار بومی ایرانی تجهیز شدند

به گزارش رکنا به نقل روابط عمومی نهاجا ،تعمیر و اورهای هواپیمای سی 130 هر 4 سال یکبار انجام می‌شود. یعنی هواپیما پس از طی 4 سال زمینگیر یا اصطلاحا گرند شده و دیگر اجازه پرواز ندارد. پس از آن هواپیما را تحویل گردان اورهال می‌دهند تا تمامی کارهای مربوط به تعمیرات اساسی و اورهال آن انجام شود. پس از آنکه اورهال هواپیما به پایان رسید بخش‌های مختلف هواپیما را مورد تست و ارزیابی قرار می‌دهند تا از صحت اقدامات انجام شده در اورهال مطمئن شوند. اگر هواپیما این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارد، دوباره به چرخه عملیاتی برگشته و اجازه پرواز پیدا می‌کند.

نیروی هوایی ارتش برای تعمیر بخش‌های الکترونیک هواپیمای C-130 از توان جهاد خود کفایی نهاجا و دانشگاه‌های کشور بهره گرفته است و این متخصصان جوان به خوبی توانسته‌اند از پس این کار برآیند.

از جمله دستاوردهای مهم متخصصان نیروی هوایی ارتش در پایگاه شهید دوران نهاجا، طراحی و تولید رادار بومی برای هواپیمای C-130 است.

متخصصان جهاد خود کفایی نیروی هوایی ارتش با کمک دانشگاه‌های کشور توانسته‌اند رادار بومی برای هواپیمای C-130 بسازند که از مدل خارجی آن بهتر و توانمندتر است و روی برخی هرکولس‌های نهاجا هم با موفقیت تست و عملیاتی شده است.

کدخبر: 423383 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟