به گزارش رکنا به نقل از نشریه هیل، دو منبع آگاه اعلام کردند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای تصمیم‌گیری درباره اخراج راد روزنستاین، معاون دادستان کل آمریکا، در داخل هواپیمای ریاست جمهوری نظرسنجی کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است زمانی که تلویزیون داخل هواپیمای ریاست جمهوری (ایر فورس وان) –که همیشه شبکه فاکس نیوز را نمایش می دهد—روشن شد و اخبار مربوط به راد روزنستاین در حال پخش بود، دونالد ترامپ Trump نظر کارکنان و مشاوران داخل هواپیما را برای اخراج راد روزنستاین پرسید و جواب های مختلفی هم دریافت کرد. بیشتر افراد حاضر در داخل هواپیما اعلام کردند که خواهان اخراج روزنستاین هستند؛ اما نه به این زودی. اقدامی که ممکن است منجر به تشدید تنش‌ها با وزارت دادگستری آمریکا شود.

این گزارش نخست بوسیله راشا تودی منتشر شد. کاخ سفید و دونالد ترامپ تاکنون به درخواست‌ها برای واکنش به این مسئله هیچ پاسخی نداده‌اند.

روزنامه نیویورک تایمر روز جمعه اعلام کرد راد روزنستاین پیشتر پیشنهاد کرده بود که به صورت مخفیانه صدای دونالد ترامپ را ضبط کند تا بتواند اتفاقات کاخ سفید را افشا کند. وی همچنین پیشنهاد کرده بود که از متمم 25 قانون Law اساسی برای برکناری دونالد ترامپ از قدرت استفاده شود. این درحالی است که روزنستاین این مسئله را تکذیب کرد و گفت این ادعاها نادرست و خلاف واقعیت هستند.

گزارش‌ها حاکی از آن است روزنستاین چنین پیشنهادی را پس از آنکه ترامپ «جیمز کومی»، رئیس سابق اف‌بی‌آی را اخراج کرد، در جلسه‌ای که میان مقامات دادگستری و اف‌بی‌آی در ماه مه ۲۰۱۷ برگزار شد، مطرح کرده است.

در چند هفته اخیر تنش‌ها میان دونالد ترامپ و وزارت دادگستری به شدت تشدید شده است. این اختلافات از آنجایی شروع شد که «جف سشنز»، دادستان کل آمریکا خود را از پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا و احتمال ارتباط تیم ترامپ با مقامات روس کنار کشید. در نتیجه پس از آنکه ترامپ «جیمز کومی» را در مه سال 2017 اخراج کرد، پرونده روسیه در اختیار «راد روزنستاین» قرار گرفت. روزنستاین هم «رابرت مولر» را مسئول بررسی پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا کرد.

کدخبر: 419099 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟