به گزارش رکنا، علی بختیار با اشاره به این‌که آیا استثناهای موجود در قانون Law منع به کارگیری بازنشستگان آن را از فلسفه اصلی‌اش دور می‌کند، بیان کرد: این قانون با رای بسیار بالایی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و براساس به کارگیری بازنشستگان در سمت‌های ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری در بند «الف، ب و ج» منع شده است.

وی در ادامه گفت: این قانون تقریبا جامع است و شامل همه بازنشستگان کشوری و لشگری و بخش‌های وابسته به دولت می‌شود. سعی شده این قانون به شکلی تدوین شود که استثناها در آن به حداقل برسد.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این قانون تمامی بازنشستگان را در بر می‌گیرد و بر روی موارد استثنا نیز بررسی‌های لازم انجام شده و شرایط اقتضا می‌کند تا این موارد در قانون باشد. گاهی ما یک قانون تصویب می‌کنیم که تبصره‌های آن بیشتر از اصل آن است، ولی این قانون به این شکل نیست.

بختیار تصریح کرد: به کارگیری افراد مستثنی نیز با شرایط سخت‌گیرانه‌ای خواهد بود تا به فلسفه قانون آسیب وارد نشود. زمانی که این قانون تصویب شد تاکید بر این بود که روسای قوای سه‌گانه قبل از اجرایی شدن این قانون خود نسبت به اجرایی شدن این قانون اقدام کنند.

وی با اشاره به انتصابات اخیر رهبری در به‌کارگیری از نیروهای جوان، بیان کرد: استفاده از جوانان می‌تواند مدیریت کشور را از پیری در بیاورد و تحرک و پویایی را در آن ایجاد کند. اقدام انجام شده توسط رهبری نیز قابل تقدیر است و قوای سه‌گانه باید با الگوگیری از رهبری هرچه زودتر نسبت به کارگیری از نیروهای جوان و خلاق در بخش‌های مختلف اقدام کنند.

کدخبر: 417040 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟