به گزارش رکنا به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، یک کاروان جدید ترکیه شامل ده‌ها خودروی زرهی شامل تجهیزات نظامی و لجستیکی و سربازان ترکیه‌ای وارد خاک سوریه شد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه، نهاد وابسته به مخالفان سوری گزارش داد، در راستای ادامه روند تقویت ایست‌های نظارتی ترکیه در استان‌های شمالی سوریه که در کنترل گروه‌های مخالف است، کاروانی که صبح شنبه وارد سوریه شد، به دو بخش تقسیم شد، اولی به یک پایگاه ترکیه‌ای در منطقه مورک در حومه شمالی حماة رفت و دیگری به سمت ایست بازرسی ترکیه واقع در منطقه الصرمان در حومه معره النعمان حرکت کرد.

پس از شکست مذاکرات گروه‌ هیئت تحریر الشام و اعضای سازمان اطلاعات ترکیه با هدف انحلال این گروه پیش از آغاز عملیات نظامی نیروهای دمشق، این تقویت پایگاه‌های ترکیه‌ای انجام شد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه علت شکست مذاکرات را لجبازی‌های تحریر الشام و مخالفتش با هر گونه راه‌حل جایگزینی برای درگیری‌ها دانست.

در این راستا جابر علی پاشا، فرمانده کل احرار الشام وابسته به ترکیه در ویدئویی که در یوتیوب منتشر شد، آمادگی گروهش برای هر عملیاتی در ادلب را اعلام کرده و روس‌ها را به تبدیل کردن ادلب به جهنم تهدید کرد.

علی پاشا ادعا کرد، گروه‌های احرار الشام برگه برنده‌های سیاسی، نظامی و امنیتی در اختیار دارند که نیاز به بهره برداری دارند.

فرمانده کل احرار الشام در این فایل ویدئویی آمادگی این گروه برای مقابله با هر عملیات نظامی بزرگ را اعلام کرد و گفت: ادلب هرگز مانند دیگر مناطق نخواهد بود.

این فرمانده تازه منصوب شده احرار الشام ادعا کرد: روس‌ها قابل اطمینان نیستند، طرح آنها از روز اول برای دخالت نظامی تغییر نکرده و شامل بازسازی ساختار سوریه از طریق نظامی است.

وی تاکید کرد: نبرد شمال جهنمی برای روس‌ها خواهد بود و هرگز مانند دیگر مناطق نخواهد بود.

این اولین سخنان علی پاشا پس از انتصاب به عنوان فرمانده کل احرار الشام شامل جبهه ملی آزادسازی همسو با ترکیه بود.

همچنین مصطفی العمراتی، سخنگوی نظامی جیش العزة از گروه‌های وابسته به "سپر فرات" که در کنار ارتش ترکیه می‌جنگند، به القدس العربی گفت: نیروهای جیش العزة برای مقابله با هر عملیات نظامی ارتش سوریه آماده هستند.

وی از گروه‌های سپر فرات خواست عملیات نظامی به سمت حلب را آغاز کنند.

وی ارتش سوریه را تهدید کرد و گفت: از زمان خروج‌مان از آستانه دریافتیم که روس‌ها به وعده‌هایشان عمل نمی‌کنند لذا به بالا بردن سطح نظامی خود روی آوردیم. ما برای هر غافلگیری آماده می‌شویم.

کدخبر: 412960 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟