هشدار کره شمالی به آمریکا درباره احتمال شکست مذاکرات

مقامات کره شمالی در نامه‌ای به آمریکا هشدار داده اند مذاکرات بر سر خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره «بار دیگر به خطر افتاده است و ممکن است با شکست مواجه شود.»

سی ان ان گزارش داد این نامه به طور مستقیم به دست مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، رسیده است. در این نامه آمده است دولت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، احساس می‌کند نمی‌توان پیشرفتی در روند خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره ایجاد کرد.

سی ان ان به نقل از چند منبع آگاه گزارش داد: آمریکا همچنان نمی‌تواند انتظارات کره شمالی درباره برداشتن گامی رو به جلو در جهت امضای یک پیمان صلح را برآورده کند.

جنگ کره که از سال 1950 تا 1953 در جریان بود، تنها با آتش بس به پایان رسید و میان کشورهای درگیر، پیمان صلحی در پی آن حاصل نشد. به این ترتیب، نیروهای تحت امر آمریکا در اصل همچنان با کره شمالی در حالت جنگ قرار دارند.

در این میان، مقامات کره شمالی بارها به طور آشکار اعلام کرده اند پایان دادن رسمی به شرایط جنگی را گام مهمی در جهت کاهش تنش در شبه جزیره کره می‌دانند.

با این حال، آمریکا تمایلی به پایان دادن به وضعیت جنگی با کره شمالی تا پیش از زمان خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره نشان نمی‌دهد.

روز دوشنبه، واشنگتن پست گزارش داد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، سفر مایک پمپئو به کره شمالی را پس از دریافت نامه‌ای خصمانه از جانب یک مقام بلندپایه کره شمالی تنها ساعاتی پس از آنکه اخبار درباره این سفر منتشر شد، لغو کرد.

سی ان ان گزارش داد این نامه از جانب کیم یونگ چول، رئیس سابق سازمان اطلاعات کره شمالی، ارسال شد. با این حال، درباره نحوه ارسال این نامه اطلاعاتی منتشر نشده است. واشنگتن پست اعلام کرده است کره شمالی ارتباط خود را از طریق هیات سازمان ملل متحد افزایش داده است.

روز یکشنبه، رسانه دولتی کره شمالی آمریکا را به «دورویی» و «طرح نقشه‌ای غیرقانونی» متهم کرد. با این حال، این رسانه اشاره‌ای به لغو سفر مایک پمپئو به کره شمالی نکرد.

واشنگتن پست اعلام کرد محتوای دقیق این نامه همچنان مشخص نیست؛ اما به نظر می‌رسد به اندازه‌ای تند بوده است که ترامپ Trump و پمپئو تصمیم گرفتند این سفر را لغو کنند.

قرار بود مایک پمپئو در هفته جاری به کره شمالی سفر و «استیون بیگون»، فرستاده ویژه جدیدی، را به همتایان خود در کره شمالی معرفی کند.

کاخ سفید درخواست واشنگتن پست برای اظهار نظر در این‌باره را به وزارت خارجه آمریکا ارجاع داد. وزارت خارجه آمریکا تا زمان انتشار این خبر در این‌باره بیانیه‌ای منتشر نکرده است.

ترامپ با لغو سفر پمپئو، برای نخستین بار پس از دیدار خود با کیم جونگ اون در سنگاپور در دو ماه اخیر، به توقف پیشرفت‌ها در خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره اذعان کرد.

مقامات دفاعی و اطلاعاتی آمریکا بارها درباره احتمال کنار گذاشتن تسلیحات هسته‌ای از جانب کره شمالی ابراز تردید کرده اند. آن‌ها همچنین اعلام کرده اند انتظار نداشته اند سفر پمپئو به کره شمالی به کسب نتایج مثبت منجر شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

حمید با 3 مرد سراغ زن 20 ساله همسایه رفت! / در عید قربان رخ داد

پشت پرده اخبار نیت شیطانی مردان عراقی برای زنان ایرانی!

تجاوز عجیب خانم مسافر به راننده مرد! + عکس

لحظه صحنه شلیک مرگ به خزائی / قاتل خونسردانه گریخت + فیلم و عکس

جسد زن مطلقه زیر چادر سفید عقد چه رازی داشت! + عکس قاتل

علت خنده متهمان پرونده‌های اقتصادی در دادگاه چیست؟+ تصاویر

بی حیایی مردان عراقی از زنان ایرانی چه پشت پرده ای دارد؟!!

تجاوز فجیع پدر و 2 پسر به دختر 12 ساله خود+ عکس

دستگیری دیپلمات ایرانی در آلمان + عکس

درخواست بی رحمانه یک مرد برای طلاق دادن زن زیبایش

اجاره دادن جای خواب و آغوش یک زن ! / اتفاقی باورنکردنی و جنجالی

از 16 سالگی با پسر عمویم ارتباط داشتم تا اینکه شب خواستگار آن اتفاق افتاد

کدخبر: 411448 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟