ترامپ دسترسی اطلاعاتی رئیس سابق سیا را لغو کرد

به گزارش رکنا، لغو این مجوز، دسترسی برنان به گزارش‌های محرمانه دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا را قطع می‌کند.

این تصمیم را روز چهارشنبه سارا سندرز، سخنگوی کاخ‌سفید در جریان کنفرانس خبری روزانه خود با خبرنگاران اعلام کرد.

او با قرائت اطلاعیه‌ای از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا علت این تصمیم ترامپ Trump را "رفتار و اعمال نامنظم و غیرقابل پیش‌بینی" جان برنان اعلام کرد.

برنان که در یک سال و نیم گذشته همواره منتقد دونالد ترامپ بوده اخیرا و پس از دیدار جنجالی رهبران روسیه و آمریکا، عملکرد ترامپ در این دیدار را "خائنانه" توصیف کرده بود.

رئیس سابق سازمان سیا سال گذشته هم گفته بود تحقیقات مرتبط با ارتباط ادعایی میان ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ و روسیه در جریان انتخابات سال ۲۰۱۶ "به درستی" بنا گذاشته شده است.

این در حالی است که ترامپ بارها چنین اتهامی را رد کرده و تحقیقات در این زمینه را "دسیسه‌چینی" برای بی‌اعتبار کردن پیروزی خود در انتخابات سال ۲۰۱۶ می‌داند.

به نقل از بی‌بی‌سی، جان برنان برای شش رئیس جمهوری آمریکا (سه دموکرات و سه جمهوری‌خواه) کار کرده بود و در زمان یافتن و کشتن Killing اسامه بن لادن، رهبر سابق گروه القاعده، رئیس سازمان سیا بود.

برنان هم دقایقی پس از لغو دسترسی اطلاعاتی‌اش به گزارش‌های طبقه‌بندی شده، در توییتر خطاب به دونالد ترامپ نوشت: "اعجاب‌آور است که شما تا کجا می‌توانید هنجارهای منزلت، شایستگی و پاکدامنی را تنزل دهید. به نظر می‌رسد شما معنای جایگاه ریاست‌جمهوری را هرگز درنخواهید یافت و حتی نخواهید فهمید که خوب، صادق و نجیب بودن چگونه ممکن می‌شود. این برای ملت ما بسیار خطرناک و دلهره‌آور است."

 

کدخبر: 407965 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟