به گزارش گروه سیاسی رکنا، «الکساندر نواک» در گفتگو با خبرگزاری «رویترز» انگلیس افزود: روسیه تولید خود در سال ۲۰۱۹ میلادی را به ۵۵۵ میلیون تن افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: این یک پیش بینی اولیه است و بسته به تحرک بازار، احتمال تغییر و اصلاح آن وجود دارد.

پارسال تولید نفت روسیه به ۱۰ میلیون و ۹۸۰ هزار بشکه در روز رسید که در ۳۰ سال گذشته بی سابقه بود.

توافق کاهش تولید میان سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپکی‌ها به افزایش قیمت نفت به حدود ۸۰ دلار در هر بشکه در ماه مه (اردیبهشت-خرداد) کمک کرد.

اوپک و برخی کشور‌های غیراوپک بویژه روسیه در چهارچوب توافق کاهش تولید نفت که اواخر سال ۲۰۱۶ امضا شد، از سرجمع تولید نفت یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاستند تا مازاد عرضه نفت در بازار‌ها از بین برود و قیمت نفت افزایش پیدا کند.

وزیران نفت این کشور‌ها امسال در وین اتریش موافقت کردند رقم یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه کاهش مورد توافق، رعایت شود تا کسری بیش از اندازه عرضه نفت در بازار‌ها که حدود یک میلیون بشکه در روز پیش‌بینی می‌شود، جبران شود.

مطابق تصمیم نشست یکصد و هفتاد و چهارم اعضای اوپک که اوایل خردادماه برگزار شد، کشور‌های عضو متعهد شدند از ابتدای ژوئیه ۲۰۱۸ (مرداد) سطح پایبندی خود را به تعهد تعدیل تولید به ۱۰۰ درصد برسانند.

بر اساس بیانیه نشست، توافق همکاری کشور‌های عضو و غیرعضو سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش در مجموع روزانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه‌ای (یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه اوپک و ۶۰۰ هزار بشکه کشور‌های غیرعضو اوپک) همچنان معتبر خواهد بود.

با توجه به اینکه اعضای اوپک و غیراوپک در ماه‌های گذشته بیش از میزان تعهد خود کاهش عرضه در بازار Store داشته اند به گونه‌ای که اکنون میزان تعهد و پایبندی آن‌ها حدود ۱۵۲ درصد (با کاهش ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت) است، تصمیم گرفته شد میزان تعهد از ۱۵۲ به ۱۰۰ درصد کاهش یابد.

با این تصمیم، آن دسته از اعضا که در توافق حضور داشته و بیش از میزان تعهد خود کاهش تولید داده‌اند، بر اساس سهم تعیین شده خود تولید خواهند کرد، به گونه‌ای که در این شرایط میزان پایبندی مجموع اعضای اوپک کاهش می‌یابد و به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

کدخبر: 401280 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟