سرنوشت محمدبن سلمان هنوز مبهم است

در آغاز هفته جاری اعلام شدکه پادشاه عربستان با صدور فرمانی برخی پست های حکومتی را تغییر داده و نهادی سلطنتی به ریاست محمدبن سلمان را نیز برای امور اماکن مقدس دو شهر مکه و مدینه تعیین کرده است.

در وهله اول به نظر می رسد پادشاه با صدور این فرامین بار دیگر جایگاه فرزندش را برای جانشینی خود تحکیم کرده است. جایگاهی که محمدبن سلمان بر اساس یک روند غیر معمول طی کرده و علاوه بر کنار زدن چهره هایی چون مقرن بن عبدالعزیز عموی خود، محمدبن نائف یا متعب بن عبدالله، دهها شاهزاده دیگر را به جرم Crime فساد مالی بازداشت کرده و اکنون پیکان دشمنی و انتقام گیری این شاهزاده های قدرتمند به سوی او نشانه رفته است.

بسیاری از تحلیلگران فرامین اخیر پادشاهی را به معنای ادامه کودتای محمدبن سلمان برای دور کردن بقایای جناحی می دانند که کینه او را به دل دارند. تغییراتی که بیانگر این است که ولیعهد عربستان همچنان احساس امنیت ندارد و هر لحظه احتمال می دهد که هدف انتقام قرار گیرد. اما اگر این تغییرات را در کنار خبرهای دیگری که از محمدبن سلمان پس از حادثه Incident تیراندازی در کاخ پادشاهی الخزامی شنیده می شود بررسی کنیم یک خط خبری را دریافت خواهیم کرد که در همه آنها تلاش برای زدودن شایعه زخمی یا کشته شدن محمدبن سلمان و القای این که هیچ اتفاقی نیفتاده به روشنی مشهود است.

پس از حادثه الخزامی این شایعه در فضای مجازی بطور گسترده منتشرشد که محمدبن سلمان در جریان تیراندازی های شدید در این کاخ پادشاهی هدف قرار گرفته و برخی گزارش ها نیز از کشته شدن وبرخی دیگر به زخمی شدن او اشاره داشت. از آن تاریخ به بعد هم هیچ تصویری از محمدبن سلمان در رسانه ها دیده نشد مگر اینکه برخی گزارش ها که مدعی گفتگوی تلفنی او با برخی شخصیت ها از جمله امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه بود، البته طی این مدت تصاویری نیز از حضور او در هیات دولت یا برخی دیدار ها منتشر شد که به احتمال زیاد مربوط به گذشته و آرشیوی بوده است.

یکی از نکات مهمی که به این شایعات قوت می بخشید غیبت بن سلمان در جریان سفر مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا به عربستان بود که در جریان دیدارهای او با مقام های سعودی هیچ اثری از بن سلمان دیده نشد.

حالا هم فرامینی از سوی پادشاه صادر شده که جایگاه سلمان را تحکیم نماید از سویی روز یکشنبه هم رویترز گزارش داد که ترزامی نخست وزیر انگلیس با محمدبن سلمان گفتگوی تلفنی داشته است. خبر دیگری نیز به این مضمون منتشر شد که قرار است محمدبن سلمان در جام جهانی 2018 تیم فوتبال عربستان را همراهی کند.

به این خبرها به انتشار یک فیلم ویدئویی در فضای مجازی نیز باید اشاره کرد که محمدبن سلمان را در حال دیدار از عمویش مقرن بن عبدالعزیز نشان می دهد که البته بازهم تاریخ آن مشخص نیست اما چیزی که مشخص است پیگیری همان خط تبلیغی ازسوی جناح کوتادگر سعودی است که قصد دارد سالم بودن بن سلمان را به افکار عمومی و یا بهتر بگوییم رقبای بن سلمان بقبولاند. بر اساس این نشانه هاست که می توان گفت در باره سرنوشت سلامتی بن سلمان همچنان تردید وجود دارد و حداقل ممکن است او زخمی شده باشد و جناح کودتاگر با خرید وقت سعی دارد اوضاع را آرام نگه دارد تا زمان بهبودی ولیعهد عربستان فرا برسد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

زنم با یک مرد پولدار همخوابی می کرد / مچ شان را داخل ماشین گرفتم! +عکس

فوری / تصادف شدید ساعد سهیلی در جاده چالوس

آزار و اذیت دختر افغان توسط مرد سیاسی! / او رییس کمیسیون انتخابات بود

رد پای افغانی ها در مرگ فردین + عکس

رئیس شورای روستا، سر 2 زن خود را برید

وقتی بنفشه به خانه اش رفت شوهر و نامادری اش را در شرایط بد در اتاق خواب دید

شوهر عربستانی ام مرا به دوستانش اجاره می داد! + عکس زن بی نوا

تجاوز قاتل شیطان صفت زینب انصاری به 7 کودک دیگر در خلوتگاهش + عکس

دوربین مخفی مرد همسایه در حمام دختر دانشجو / فیلم ها را فرستاد و شب به من تجاوز کرد!

تجاوز بی رحمانه به مونا پشت یخچال آب میوه فروشی / اشکان دستگیر شد

مادرم خود را گم کرده است او از تیپ و قیافه پدرم ایراد می گیرد!

غافلگیری عجیب آقای فوتبالیست هنگام خوشگذرانی در تعطیلات! + فیلم

کدخبر: 386306 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟