گفت‌وگوی تلفنی نتانیاهو و ترامپ درباره ایران

به گزارش گروه سیاسی رکنا، در بیانیه‌ای که کاخ سفید یکشنبه منتشر کرده آمده طرفین برای رایزنی درباره «چالش‌های پیش روی خاورمیانه، به ویژه مشکلاتی که فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران ایجاد می‌کند» گفت‌وگو کرده‌اند.

این گفت‌وگو در شرایطی انجام شده که دولت ترامپ Trump بایستی در کمتر از دو هفته دیگر نظرش را درباره سرنوشت توافق هسته‌ای برجام اعلام کند.

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال ۱۳۹۴ به توافقی دست یافتند که قرار است در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.

کارشکنی‌های آمریکا در اجرای برجام از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا شدت گرفته؛ او در اقدامی که نقض صریح بند‌های توافق هسته‌ای با ایران محسوب می‌شود، تهدید کرده کشورش را از توافق خارج خواهد کرد و یا درباره تجارت با ایران به کشور‌های اروپایی هشدار داده است.

رژیم صهیونیستی که تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است از کشور‌های طرف توافق با ایران خواسته این توافق را اصلاح یا لغو کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 376732 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟