به گزارش گروه سیاسی رکنا، 13 تروریست Terrorist مجروح در نخستین مرحله از خروج تروریست ها از شهرک های یلدا، ببیلا و بیت سحم در جنوب دمشق با همکاری جمعیت هلال احمر سوریه به شهر الباب در شرق استان حلب منتقل شدند.

این تروریست ها ساعتی قبل وارد شهر الباب در استان حلب شدند.

عملیات انتقال تروریست ها شب گذشته (جمعه) از مناطق جنوبی دمشق با ورود هیاتی از هلال احمر به شهرک یلدا آغاز شد.

رسانه های مخالف سوری چهار روز قبل از توافق دولت سوریه با گروه های تروریستی مسلح برای خروج از مناطق جنوبی دمشق خبر داده بودند.

این توافق پس از نشست نمایندگان گروه های تروریستی مسلح در شهرک های یلدا، ببیلا و بیت سحم با ژنرال 'الکساندر زورین' و 'کنانه حویجه' نماینده سوریه در ایست و بازرسی ببیلا - سیدی مقداد انجام شد.

در این نشست عملیات ارتش سوریه در مبارزه با گروه تروریستی داعش ISIS در اردوگاه یرموک نیز بررسی شد.

براساس این توافق، اماکنی که ارتش سوریه باید نسبت به حمله و یا بمباران آن خودداری کند مشخص است و ارتش متعهد شد به محله 'الزین' حدفاصل مناطق تحت تسلط تروریست ها و دیگر گروه های مسلح وارد نشود.

همچنین طرف روسی به عنوان ضامن به کسانی که قصد ماندن یا خارج شدن از این شهرک ها را دارند، تضمین لازم را می دهد.

حمله های هوایی و زمینی ارتش سوریه و محور مقاومت به مواضع گروه های تروریستی داعش و جبهه تحریرالشام (جبهه النصره) در حجرالاسود و اردوگاه یرموک در جنوب پایتخت این کشور همچنان با شدت ادامه دارد.

پس از اخراج تروریست ها از غوطه شرقی، ارتش سوریه این فرصت را پیدا کرد تا کار تروریست های حاضر در جنوب پایتخت در غوطه غربی را نیز یکسره کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 376337 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟