خشم رژیم صهیونیستی از ایتالیا به علت حمایت نکردن از طرحی ضدایرانی

به گزارش گروه سیاسی رکنا، به نقل از جروزالم پست، شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد اسرائیل در هفته های اخیر ایتالیا را به دلیل همراهی نکردن با اتحادیه اروپا در تصویب تحریم های جدید علیه ایران تحت فشار قرار داده است.

«یوال روتم»، مدیر کل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، سفیر ایتالیا در سرزمین های اشغالی را برای دیدار و گفتگو در تل آویو به حضور خواست تا نارضایتی اسرائیل را از موضع رم در قبال تصویب تحریم های جدید علیه ایران اعلام کند.

بر اساس این گزارش، رضایت تمام 28 کشور عضو اتحادیه اروپا برای تصویب تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران ضروری است. ایتالیا تنها کشور اروپایی بود که مخالفت خود را با تصویب تحریم های بیشتر علیه تهران اعلام کرد. موج جدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران از سوی انگلیس، فرانسه، آلمان برای مقابله با برنامه های موشکی تهران طراحی شده بود. همچنین اتحادیه اروپا قصد داشت با اعمال این تحریم ها به ترامپ Trump نشان دهد نگرانی وی درخصوص برنامه موشک های بالستیک ایران را جدی گرفته است.

سفیر ایتالیا در دیدار با مدیر کل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تصریح کرد این کشور معتقد است اکنون زمان مناسبی برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران نیست و به همین دلیل مانع از تصویب این تحریم ها شده است.

روتم نیز در این دیدار از سفیر ایتالیا خواست از کشورش بخواهد در این خصوص تجدیدنظر کند. وی همچنین اظهار کرد یک هیئت اسرائیلی به زودی به رم سفر خواهد کرد تا اطلاعاتی از فعالیت های نظامی ایران در خاورمیانه در اختیار مقامات ایتالیا قرار دهد.

یک مقام ارشد ایتالیایی نیز علت ممانعت این کشور از تصویب تحریم های جدید علیه ایران را انعقاد قراردادهای تجاری با شرکت های ایرانی دانست و گفت با توجه به اوضاع اقتصادی وخیم ایتالیا حفظ این قراردادهای تجاری با تهران از اهمیت بالایی برخوردار است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 375481 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟