گزافه گویی بوریس جانسون: ایران ارسال سلاح به یمن را متوقف کند!

«بوریس جانسون» وزیر امور خارجه و «پنی مردانت» وزیر توسعه بین المللی انگلیس روز دوشنبه با صدور یک بیانیه مضحک از ایران خواستند ارسال سلاح به یمن را متوقف کند و به جای آن از نفوذ خود در منطقه برای پایان دادن به جنگ بهره گیرد!

بوریس جانسون و پنی مردانت در بیانیه مشترک خود ادعا کردند ایران باید مسیری را که در پیش گرفته است تغییر دهد. در این بیانیه مضحک ادعا شده است: «اگر ایران، همانطور که علنا اعلام می‌کند، به حمایت از راه حل سیاسی در یمن متعهد و پایبند است، باید ارسال سلاح به این کشور را متوقف کند. این امر موجب طولانی‌تر شدن درگیری‌ها و تشدید تنش‌های منطقه‌ای خواهد شد و صلح و امنیت جهانی را تهدید خواهد کرد.»

در ادامه این بیانیه انگلیسی از ایران خواسته شده است از نفوذ خود برای خاتمه دادن به جنگ یمن استفاده کند.

جانسون و مردانت همچنین در بیانیه خود حمایت کامل انگلیس از ائتلاف سعودی در جنگ علیه مردم یمن را اعلام کردند. آن‌ها ادعا کردند: «ما از تمامی اقدامات ائتلاف سعودی در راستای احیای مشروعیت در یمن حمایت می‌کنیم.»

بیانیه مشترک بوریس جانسون و پنی مردانت در حالی منتشر شد که ۳ سال از آغاز تجاوز Rape وحشیانه عربستان سعودی به خاک یمن می‌گذرد. در سه سال گذشته ده‌ها هزار شهروند یمنی در اثر حملات هوایی ائتلاف سعودی جان خود را از دست دادند و بسیاری از مردم این کشور خاورمیانه‌ای از خانه‌های خود آواره شدند. شیوع قحطی و وبا نیز بر وخامت اوضاع انسانی در این کشور جنگ زده افزوده است.

گزافه گویی‌های بوریس جانسون در خصوص ادعای ارسال سلاح از ایران به یمن در حالی است که انگلیس خود یکی از عمده‌ترین تامین کنندگان سلاح عربستان سعودی است و سلاح‌های انگلیسی به طور مستقیم در جنگ علیه مردم بی گناه یمن به کار گرفته می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 368795 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟