رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به عربستان رفت

به گزارش گروه سیاسی رکنا، «پال رایان»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه وارد ریاض، پایتخت عربستان شد. قرار است وی در سفر خود به این کشور خاورمیانه ای با شماری از مقامات ارشد عربستان دیدار و گفتگو کند.

سفر پال رایان به عربستان در راستای تقویت روابط ریاض و واشنگتن از اهمیت بالایی برخوردار است. چندی پیش نیز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار به ریاض سفر کرد.

این مقام ارشد آمریکایی در دیدار با مقامات سعودی در خصوص روابط دیپلماتیک میان دو کشور و همچنین همکاری های مشترک میان ریاض و واشنگتن بحث و گفتگو خواهد کرد.

در مه 2017 نیز هیئتی از مجلس شورای سعودی برای دیدار و گفتگو با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به کنگره رفتند. آنها در این دیدار بر اهمیت روابط میان آمریکا و عربستان و همچنین لزوم تقویت و توسعه این روابط در راستای منافع مشترک دو طرف تاکید کردند.

هیئت اعزامی از مجلس شورای سعودی در این دیدار به تشریح چشم انداز 2030 عربستان و اهداف آن پرداختند. این چشم انداز به طور عمده بر تغییرات چشمگیر در حوزه اقتصادی و اجتماعی متمرکز است.

پال رایان در دیدار با این هیئت ضمن استقبال از تلاش های عربستان برای پیشرفت در حوزه های مختلف، از تشکیل ائتلاف سعودی با هدف مبارزه با تروریسم (!) قدردانی کرد.

پال رایان به محض ورود به ریاض مورد استقبال رسمی رئیس مجلس شورای عربستان، معاون وی و شماری از مقامات سعودی قرار گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 350692 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟