در دوران دفاع مقدس واقعاً با جهان جنگیدیم

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی همایش راویان دفاع مقدس ، سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی امروز( سه شنبه) در هشتمین همایش راویان دفاع مقدس با تاکید بر اینکه دیپلماسی باید همگام با قدرت نظامی پیش برود، گفت: متاسفانه در دوران دفاع مقدس بازوی سیاسی ما در تراز بازوی نظامی ما پیش نمی‌رفت، و پیروزی‌های بزرگی که به دست می‌آمد، بُرد سیاسی لازم را در دیپلماسی نداشت و متاسفانه امروز هم این وضعیت در دیپلماسی ما وجود دارد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس، آمریکایی‌ها همچنین وضعیت مناطق را رصد کرده و اطلاعات بروز را در اختیار رژیم بعثی قرار می‌دادند.

صفوی همچنین با اشاره به طرح برخی مسائل درباره عملیات کربلای 4 گفت: اطلاعات این عملیات توسط انسانی خبیث و ناپاک در اختیار آمریکایی‌ها قرار گرفت و آن‌ها نیز اطلاعات به دست آمده را در اختیار صدامیان قرار دادند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تکذیب سخن برخی از افراد که می‌گویند برخی فرماندهان ما از فاش شدن اطلاعات عملیات کربلای 4 توسط دشمن مطلع بودند، گفت: این حرف صد درصد دروغ و کذب محض است؛ مگر ما غیرت نداشتیم که از چنین موضوعی مطلع شده و برای جان بهترین جوانان خود ارزشی قائل نباشیم.

وی افزود: اواخر جنگ قدرت عراق چندین برابر شده بود، به طوری که در حوزه زمینی به تعداد گردان‌های ما از تیپ برخوردار شده و در حوزه هوایی نسبت به شروع جنگ 6 برابر بر توانش افزوده شده بود؛ بهترین جنگنده بمب افکن‌ها را در اختیار گرفته بود و همچنین هواپیماهای میراژ و سوپراتاندارد و پی سی 7 را خریداری کرده و بمب‌های لیزری را از ارتفاع 33 هزار پایی علیه ما استفاده می‌کرد.

بنابراین گزارش ، صفوی در بخش دیگری از سخنرانی خود به انتخابات سال آینده عراق اشاره و با تاکید بر اینکه باید نگران انتخابات ۲۰۱۸ عراق باشیم، اظهار کرد: اگر ترکیب شیعیان به هم بخورد در آینده دچار مشکلاتی با توجه به اینکه به زودی تولید نفت در عراق به بالای ۷ میلیون بشکه نفت می‌رسد، چنانچه تغییراتی در ترکیب مجلس و دولت شیعه عراق ایجاد شود، مشکلاتی برای ما پیش خواهد آمد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 338515 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟