مهمترین اقدامات وزارت دفاع در 100 روز نخست دولت دوازدهم

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، برنامه 4 ساله وزارت دفاع در راستای تقویت قدرت و بنیه دفاعی تدوین و به تصویب مقام معظم رهبری رسید در این برنامه ارتقاء سلامت نظام اداری، توجه به حفاظت از محیط زیست در برنامه ریزی‌ها و سیاستگذاری ها، اولویت واگذاری فعالیت‌ها به مردم و فراهم آوردن زمینه مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی، پیشرفته‌کردن و استفاده از فناوری‌های نو در تجهیزات دفاعی و نظامی، حرکت به سمت صادراتی کردن محصولات صنایع دفاعی، برون‌سپاری فعالیت‌های قابل واگذاری مرتبط با صنایع دفاعی، توجه به دیپلماسی دفاعی مبتنی بر همکاری‌های امنیتی و نظامی منطقه‌ای و پایین آوردن سطح تهدید‌ها با همکاری وزارت امور خارجه، اصلاح ساختار مالی صندوق بازنشستگی نیرو‌های مسلح و ... مورد توجه قرار گرفته است.

در گزارش زیر به گوشه ای از مهمترین اقدامات وزارت دفاع در 100 روز نخست دولت دوازدهم در بخش‌های مختلف پرداخته شده است:

رونمایی از سامانه پیشرفته راداری "آفاق"

در راستای تقویت بینه دفاعی برنامه‌های ویژه‌ای در وزارت دفاع در دستور کار قرار گرفت که در نخستین گام با حضور وزیر دفاع از سامانه پیشرفته راداری "آفاق" رونمایی شد.

سامانه ‌پیشرفته راداری "آفاق" قابلیت رصد شناورها تا برد 200 کیلومتر را دارد و می‌تواند اهداف هو‌ایی را نیز شکار کند. قابلیت تحرک‌پذیری مناسب و برخورداری از توانمندی‌‌های ضدجنگ الکترونیک از دیگر ویژگی‌های این سامانه راداری پیشرفته بوده و می‌تواند همزمان 100 هدف شناوری ر‌ا مورد پایش و ردگیری قرار دهد و می‌تواند در مراقبت و گشت ساحلی نیروی انتظامی کاربرد و نقش برجسته‌ای داشته باشد.

تحویل‌دهی 12 فروند شناور تندرو گلف 25 فوت

این شناورها به دست توانای متخصصان افتخارآفرین وزارت دفاع درصنایع دریایی وزارت دفاع تولید شده ‌و با توجه به پیشرفت‌های فناورانه صنعت بومی در حوزه دریایی، این شناورهای تندرو، قابلیت انجام ماموریت‌های متنوع در عرصه دریایی را دارا هستند.

رونمایی از نسل جدید باتری‌های استارتر

نسل جدید باتری‌های استارتر به همت سازمان توسعه منابع انرژی رونمایی شد‌ که مورد مصرف خودروهای سنگین است و این اولین نسل است که نیاز به نگهداری و مراقبت ندارد و در سه ظرفیت ذخیره سازی 150، 170 و 200 آمپر ساعت کاربرد دارد.

آماده‌شدن تانک کرار برای تحویل به نیروهای مسلح‌

تانک کرار ‌که در صنایع زرهی بنی هاشم دورود وابسته به سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع ساخته شده آماده تحویل به یگان‌های نیروهای مسلح شده است.

امیر حاتمی در دولت دوازدهم برای پیشبرد اهداف و گسترش روابط دفاعی با سایر کشورها، برنامه‌های ویژه‌ای را در دستور کار قرار داده است که از آن جمله :

برگزاری کمیسیون مشترک ایران ـ آذربایجان در نخستین گام

نخستین ‌نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با هدف ایجاد و تحکیم همکاری‌های مشترک و ارتقاء هر چه بیشتر مناسبات دفاعی و نظامی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برگزار شد.

مذاکره وزرای دفاع ایران و روسیه

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع جمهوری فدراسیون روسیه در گفت‌وگوی تلفنی، آخرین وضعیت روابط و همکاری‌های دفاعی دو کشور، تحولات منطقه‌ای، بین‌المللی و مبارزه با تروریسم را مورد تبادل نظر قرار دادند.

دیدار با فرمانده نیروی هوایی ارتش عمان‌

فرمانده نیروی هوایی ارتش عمان با حضور در محل وزارت دفاع کشورمان با امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران دیدار و پیرامون مسائل مورد علاقه گفت‌وگو کرد که در این دیدار، دو طرف با توجه به سوابق تاریخی، دوستی و مشترکات فرهنگی از سطح روابط فی ما بین در حوزه‌های مختلف ابراز رضایت و آن را در راستای تأمین منافع دو کشور و امنیت منطقه قلمداد کردند.

دیدار سفیر ترکیه در ایران با وزیر دفاع

هاکان تکین سفیر ترکیه در تهران در محل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران پیرامون همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای دیدار و گفت‌وگو کرد.

مذاکره وزرای دفاع ایران و سوریه

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و وزیر دفاع جمهوری سوریه در گفت‌وگوی تلفنی ضمن بررسی آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و تحولات سوریه، بر همکاری و تلاش بیشتر برای نابودی تروریست‌ها تاکید کردند.

مذاکره وزرای دفاع ایران و عراق و بررسی آخرین تحولات منطقه‌ای

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در گفت و گوی تلفنی با وزیر دفاع جمهوری عراق آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی را بررسی و بر همکاری و تلاش بیشتر برای نابودی کامل تروریست Terrorist ها تاکید کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 333964 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟