موافقت مجلس با اصلاح قانون استخدام مهندسان ناظر کشاورزی

به گزارش گروه سیاسی رکنا، در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شواری اسلامی بررسی کلیات طرح اصلاح قانون Law استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.
نمایندگان مجلس با ۱۳۱ رأی موافق، ۲۲ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماینده حاضر در مجلس، کلیات این طرح را به تصویب رساندند.
زهرا ساعی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح علل ارائه این طرح گفت: قانون استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی، دولت را به استخدام ۱۰ هزار نفر ناظر بخش کشاورزی ظرف حداکثر سه سال مکلف کرده بود. تاکنون ۸۷۵۸ نفر از ناظران از طریق خروج بازنشستگان و از محل اعتبارات تخصیص‌یافته به مهندسین ناظر جذب شده‌اند. اما از اواخر سال ۹۳ با پایان مهلت سه ساله، استخدام مابقی مشمولان قانون متوقف شده است.
وی ادامه داد: با تصویب این طرح، مهلت قانونی برای استخدام مهندسان ناظر تولیدات کشاورزی تا پایان سال ۹۷ تمدید می‌شود.
بنابراین در صورت تصویب نهایی ماده واحده این طرح، قانون استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی تا پایان سال ۹۷ تمدید خواهد شد.
پس از بررسی کلیات طبق آئین‌نامه داخلی، نمایندگان باید وارد بررسی جزئیات طرح شوند، اما علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که به دلیل ابهامات، این طرح مجدداً به کمیسیون ارجاع می‌شود.
وی معتقد بود: باید در طرح دقیقاً اعلام شود که در صورت تصویب نهایی، استخدام جدید صورت نمی‌گیرد و فقط شامل همان ۱۰ هزار نفر است.
نمایندگان نیز با ۱۳۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر در مجلس، با ارجاع این طرح به کمیسیون موافقت کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 315328 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟