رئیس جمهوری آمریکا : آماده اقدام نظامی علیه کره شمالی هستیم

رکنا سیاسی: به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ Trump رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که کشورش کاملا آماده اقدام نظامی علیه کره شمالی است.
وی در کنفرانس مشترک خبری با نخست وزیر اسپانیا گفت: کاملا برای گزینه دوم (نظامی) که گزینه مورد ترجیح آمریکا نیست، آماده ایم.
ترامپ تصریح کرد: اگر آن گزینه را انتخاب کنیم، برای کره شمالی ویران کننده خواهد بود. این همان گزینه نظامی است. اگر مجبور به انتخاب آن باشیم، این کار را می کنیم.
کره شمالی در هفته هایی اخیر اقدام به آزمایش چندین موشک و همچنین یک بمب هیدروژنی بسیار قدرتمند کرده که با واکنش جامعه جهانی روبرو شده است.
ترامپ هفته پیش در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد کره شمالی را تهدید به «ویرانی کامل» کرده و کیم جونگ اون رهبر این کشور را 'مرد موشکی' خطاب کرد که در 'ماموریت خودکشی' است.
چند روز پس از سخنرانی ترامپ، «ری یونگ هو» وزیر امور خارجه کره شمالی در سازمان ملل در پاسخ به تهدیدهای ترامپ گفت که توهین وی به رهبر کشورش حمله موشکی به آمریکا را اجتناب ناپذیر کرد.
ساعاتی پیش از سخنرانی وزیر خارجه کره شمالی در سازمان ملل، بمب افکن های هسته ای و جت های جنگنده ارتش آمریکا در یک نمایش قدرت بر فراز ساحل شرقی کره شمالی پرواز کردند.
تبادل تهدید و تعابیر توهین آمیز میان سران دو کشور به شدت بالا گرفته و حاکی از فضای تنش آلود بی سابقه میان آنها است.
در تازه ترین اقدام، وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه 8 بانک و 26 شهروند کره شمالی را به فهرست تحریم های خود افزود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 310547 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟