رئیس هلال‌احمر تغییر می‌کند/ معرفی گزینه‌های پیشنهادی هفته آینده

رکنا سیاسی: علی نوبخت در واکنش به طرح مباحثی در خصوص تغییر ضیائی رئیس هلال احمر و تصمیم شورای عالی جمعیت هلال احمر در این رابطه گفت: هفته گذشته جلسه شورای عالی جمعیت هلال احمر برگزار شد که در آن موضوع تغییر رئیس فعلی هلال احمر مطرح شد. بنا بر این شد که براساس اساسنامه این جمعیت در روز یکشنبه آینده ( دوم مهر ماه) جلسه‌ای برای رای گیری جهت انتخاب دو گزینه جهت معرفی به رئیس جمهور برگزار شود.

وی درباره چرایی تغییر رئیس فعلی جمعیت هلال احمر گفت: براساس اساسنامه جمعیت هلال احمر مدت خدمت رئیس این جمعیت چهار سال است که اساسنامه در خصوص خدمت کمتر از این میزان سکوت کرده است. آقای ضیائی نیز حدود ۳ سال رئیس جمعیت هلال احمر بود که ایشان قرار است استعفاء دهد تا این جمعیت ورود پیدا کرده و رئیس جدیدی را انتخاب کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص نحوه انتخاب رئیس جمعیت هلال احمر گفت: براساس اساسنامه جمعیت هلال احمر بعد از استعفاء یا برکناری رئیس این جمعیت، افراد واجد شرایط براساس اطلاع رسانی انجام شده و سابقه کاری‌شان در دبیرخانه شورای عالی جمعیت هلال احمر ثبت نام کرده و در جلسه مربوطه به ارائه توضیحاتی درباره سوابق و توانایی‌هایشان می‌پردازند.

وی افزود: ۱۸ نفر عضو جمعیت هلال احمر هستند که از این تعداد ۱۶ نفر حق رای دارند،‌ این افراد بعد از شنیدن برنامه‌های داوطلبان به گزینه‌های مورد نظرشان رای می‌دهند. در نهایت دو نفری که توانستند اکثریت آراء را به دست آورند به رئیس جمهور جهت انتخاب یک نفر معرفی می‌شوند.

به گفته نوبخت داوطلبین تا روز سه‌شنبه هفته جاری وقت برای اعلام آمادگی و ثبت نام دارند تا اعضای شورای عالی جمعیت هفته آینده در جلسه‌ای به تصمیم گیری نهایی بپردازند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 306252 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟