گروه حامی روهینجاها در اروپا: آنگ سان سوچی شریک نسل کشی مسلمانان است

رکنا سیاسی: به نقل از آژانس خبری آناتولی، "هلا کیاو"، رئیس شورای اروپایی روهینجا در آنکارا گفت که آنگ سان سوچی، رهبر میانمار در حالیکه ارتش این کشور به سوزاندن و آتش زدن روستاها و خانه‌های مسلمانان روهینجایی در راخین ادامه می‌دهد، تنها نشسته و نظاره گر است.

وی ادامه داد: سوچی نه تنها در نسل کشی مسلمانان روهینجایی دست دارد بله شریک آن است. جامعه روهینجا زمانیکه آنگ سان سوچی در دولت خونتا در حصر خانگی بود، از وی حمایت کرد.

رئیس شورای اروپایی روهینجا در ادامه گفت: دولت میانمار می‌خواهد ما را از میان بردارد. ما در شهرهای اروپایی برای آزادی Freedom آنگ سان سوچی دست به راهپیمایی زدیم چون امیدوار بودیم با روی کار آمدن او می‌توانیم آزادانه فعالیت و زندگی کنیم. چون او دختر ژنرال آنگ سان، پدر استقلال Esteghlal میانمار است. اما آنها تصمیم گرفته‌اند تا ما را در اردوگاه‌های کار اجباری زندانی Prisoner کنند و هدف نهایی آنها از میان بردن ما و تصرف زمین‌ها و املاک ماست.

آنگ سان سوچی به دلیل سکوتش در مواجهه با جدیدترین موج اقدامات استبدادی در استان راخین در غرب میانمار به شدت تحت فشار جامعه بین‌الملل قرار دارد؛ براساس گزارش سازمان ملل، تاکنون ۴۰۰ هزار روهینجایی مجبور به ترک منازل خود و رفتن به بنگلادش شده‌اند.

روز جمعه، سخنگوی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل گزاش داد که ۳۶ هزار نوزاد و خردسال روهینجایی زیر یک سال و ۹۲ هزار کودک زیر پنج سال وارد بنگلادش شده‌اند.

براساس گزارش دولت بنگلادش، حدود ۳۰۰۰ روهینجایی در سرکوب ارتش در راخین کشته شده‌اند.

رئیس شورای اروپایی روهینجا گفت: دولت همه چیز را درباره "ارتش رهایی بخش آراکان روهینجا" می‌داند اما اقدامی علیه آنها انجام نمی‌دهد. آنها این شبه نظامیان را بهانه و دستاویزی برای کشتار گسترده در راخین قرار داده‌اند و به اسم امنیت و مقابله با تروریسم، مسلمانان روهینجایی را می‌کشند. آنها می‌خواهند اذهان عمومی را علیه جامعه روهینجایی بشورانند. دولت میانمار به خوبی مورد حمایت هندوستان و چین است و این دو کشور روابط و منافع تجاری خوبی در منطقه دارند.

وی ادامه داد: چین پروژه‌های نفتی و گازی دارد درحالیکه هندوستان پروژه‌های دریایی را در منطقه میانمار دارد. آنها می‌توانند بر دولت میانمار تاثیر بگذارند تا دست از این اقدامات سرکوبگرانه بردارد. دولت میانمار می‌گوید تاکنون بیش از ۴۰۰ تن در جریان خشونت‌هایی که از ۲۵ اوت سال جاری میلادی در راخین آغاز شده، کشته شدند اما این درست نیست. ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تن در این خشونت‌ها کشته شده‌اند. البته شاید این آمارها افزایش یابد.

وی از جامعه بین‌الملل شامل اتحادیه اروپا و سازمان ملل خواست تا بر دولت میانمار برای توقف این نسل کشی فشار وارد آورند و گفت: آنها باید اقدامی مشترک برای توقف این بحران بین‌المللی انجام دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 306137 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟