مشارکت اندک و ادعای تقلب در انتخابات محلی روسیه

رکنا سیاسی: به نقل از خبرگزاری فرانسه، اپوزیسیون روسیه مدعی شد موارد زیادی از تخلفات انتخاباتی در حدود ۶۰۰۰ حوزه انتخاباتی در ۸۲ منطقه برای انتخاب ۱۶ فرماندار منطقه‌ای و اعضای بسیاری از شوراهای شهر رخ داده است. به گفته آنها اوضاع در مسکو از همه جا بدتر است.
براساس نتایج اولیه، این رای‌گیری برای احزاب نزدیک به حزب حاکم \"روسیه متحد\" خوب بوده است. دیمیتری مدودف،‌ نخست‌وزیر روسیه گفت نتایج برای حزب حاکم \"بسیار مطلوب\" بوده است.
مشارکت مردمی خصوصا در مسکو پایین بود و به گفته کمیسیون انتخابات، تنها ۱۴ تا ۱۵ درصد واجدین شرایط به پای صندوق‌های رای آمدند. در همین حال این انتخابات در مسکو به شدت از سوی نامزدها مورد توجه بود چرا که شماری بی‌سابقه‌ای از آنها زیر ۳۵ سال بودند؛ به عبارتی ۲۸۰۰ تن از ۷۶۰۰ نامزدی که برای پر کردن ۱۵۰۰ کرسی در شورای شهر رقابت کردند.
برخی از تحلیلگران معتقدند که این حاصل اعتراضات اوایل امسال بود که الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه سازماندهی کرده و جوانان و دانشجویان را بسیج کرد. اپوزیسیون روسیه امید داشت تعدادی پست در انتخابات محلی به دست آورد و از سکوت مقام‌های شهری انتقاد کرده و تاکید دارد که این انتخابات در بحبوحه بی‌تفاوتی گسترده برگزار شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 303898 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟