مسئولان موانع موجود بر سر راه فناوران و نخبگان را مرتفع سازند

رکنا سیاسی: امیر خجسته در حاشیه بازدید از نمایشگاه عرضه محصولات فناورانه در نخستین بازار Store منطقه‌ای تبادل فناوری همدان، با بیان اینکه راهی جز اینکه به موضوعات و مباحث جدید و فناورانه بپردازیم، نداریم، عنوان کرد: استان همدان با داشتن پتانسیل‌های فراوان نیاز به تحول دارد چرا که منطقه بکری است که در سطح ملی و بین‌المللی مورد توجه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قرار گرفته است.
وی سرمایه‌گذاری در بخش فناوری را بسیار اساسی و اصولی معرفی کرد و یادآور شد: چه بخواهیم چه نخواهیم، دنیا در حال ترقی است پس نباید از توسعه و فناوری عقب بمانیم.
خجسته هدف از حضور خود در نمایشگاه عرضه محصولات فناورانه را حمایت از فناوران اعلام کرد و گفت: ما از فناورانی که در این نمایشگاه حضور یافته‌اند حمایت‌هایی در سطح استانی و ملی خواهیم داشت.
وی تأکید کرد: مسئولان باید به صورت جدی وارد سرمایه‌گذاری و حمایت از فناوران شوند به طوریکه برگزاری نمایشگاه‌های عرضه محصولات فناورانه می‌تواند آغاز خوبی برای فرهنگ‌سازی و رشد استان در زمینه سرمایه‌گذاری بر روی فناوری‌های جدید باشد.
وی با اشاره به برنامه ششم توسعه و برنامه‌هایی که به منظور توسعه فناوری کشور لحاظ شده، عنوان کرد: مسئولان استان باید همت کرده و فناوران و نخبگان را حمایت کنند و موانعی که بر سر راه آنان وجود دارد را مرتفع سازند.
خجسته، نخبگان را سرمایه‌های استان و کشور دانست و تأکید کرد: باید زمینه سرمایه‌گذاری در راستای توسعه فناوری و پشتیبانی از نخبگان در استان فراهم شود چرا که سرمایه ترسوست و سرمایه‌گذاران به محض اینکه مشکلات و موانع را مشاهده کنند از استان می‌روند.
وی درباره سرمایه‌گذاران همدانی نیز گفت: سرمایه‌گذاران همدانی می‌توانند بسیار اثرگذار باشند و ‌اکنون که سرمایه‌گذاران از کشورهایی چون آلمان و دیگر مناطق کشور به استان می‌آیند، می‌توانند زمینه رقابت و فرهنگ‌سازی برای سرمایه‌داران همدان را ایجاد کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 298574 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟