سعیدی: موادمخدر سه میلیارد دلار گردش مالی در کشور دارد

رکنا سیاسی: زهرا سعیدی در جلسه علنی عصر امروز مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشور با اشاره به اهمیت و جایگاه وزارت کشور در سیاست داخلی و توسعه، اظهار داشت: ما به عنوان نمایندگان مجلس قصدی برای تضعیف دولت نداریم و هر جا لازم بوده در کنار سایر قوا قرار گرفته‌ایم اما در برخی موارد نیاز به شفاف‌سازی است و مجلس باید به لحاظ جایگاه نظارتی به سکینه قلبی برسد.
وی با انتقاد از عدم حضور وزیر کشور در استان‌های مختلف طی چهار سال گذشته، خاطرنشان کرد: اینکه تمام هم و غم وزیر کشور رضایت همکاران خود باشد و به نظر مجلس اهمیت ندهد تفکر نادرستی است. اگر هم ما این را نقد می‌کنیم حسب وظیفه نظارتی‌مان است و شان مجلس و نمایندگان با برخی رفتارها کم و زیاد نمی‌شود.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر در بودجه سال ۹۶ اعتبارات استانی ۳۰ درصد افزایش نمی‌یافت در این صورت کار استانداران نمایشی و بی‌اثر می‌شد. متاسفانه استانداری که با حکم شما استاندار شده حتی یک جلسه ملاقات مردمی نگذاشته است.
سعیدی با انتقاد از نحوه فعالیت وزارت کشور برای حل معضل بیکاری و همچنین مهاجرین غیرمجاز، درباره نقش و حضور زنان در وزارت کشور نیز گفت: انتظار ما از آقای روحانی معرفی حداقل یک وزیر بود و حالا هم امیدواریم یک خانم در راس وزارت علوم قرار گیرد، اما در وزارت کشور هم استفاده از زنان به قدر کفایت نبوده و جا داشت به استانداران تاکید شود که در ادارات کل، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها از توانمندی زنان شایسته استفاده کنند. البته ما به دنبال سهم‌خواهی نیستیم و معتقدیم شایسته‌سالاری باید ملاک قرار گیرد.
وی با اشاره به اقدامات ستاد مبارزه با موادمخدر نیز گفت: به دلیل کم‌توجهی‌ها و عدم حضور فردی که هم و غم کافی داشته و دائم انجام وظیفه کند مشکلات بیشتر شده و ما عزم جدی و برنامه مشخصی پیدا نکردیم و شاهد ایجاد بی‌اعتمادی در مردم هستیم.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی بیکاری، تورم و اعتیاد را سه نگرانی عمده مردم عنوان و خاطرنشان کرد: سالانه چهار هزار نفر در کشور قربانی موادمخدر می‌شوند و موادمخدر عامل ۵۰ درصد طلاق‌ها، ۶۵ درصد همسرآزاری‌ها، ۳۵ درصد سرقت‌ها و ۲۵ درصد قتل‌هاست و گردش مالی سه میلیارد دلاری دارد که می‌تواند بسیاری از عرصه‌های سیاسی و اقتصادی را تحت‌الشعاع قرار دهد.
سعیدی حضور همزمان رحمانی فضلی در وزارت کشور و ستاد مبارزه با موادمخدر را غیرقانونی عنوان و خاطرنشان کرد: لازم است توضیحات شفافی به نمایندگان داده شود که وزارت کشور برای مبارزه قاطع با قاچاقچیان چه اقدامی انجام داده است.
وی در پایان گفت: ما از وزیر کشور انتظار داشتیم برای مهار و جلوگیری از چالش‌های اجتماعی، حاشیه‌نشینی، مهاجرت، مقابله با باندهای موادمخدر و تامین امنیت برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی اقدامات ویژه انجام دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 296404 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟