رئیس جمهوری مولداوی وارد تهران شد

رکنا سیاسی: سورنا ستاری ، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به استقبال این مقام بلند پایه کشور مولداوی آمد.

زبیر علی مولد ،رییس مجلس زنگبار ،عبدالله سامبی رییس جمهوری سابق کومور، ریچارد بیکن ، رییس گروه دوستی انگلیس و لرد لامونت فرستاده ویژه نخست وزیر انگلیس نیز از جمله مقاماتی به شمار می آیند که صبح امروز برای شرکت در مراسم تحلیف وارد تهران شده اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مراسم تحلیف عصر شنبه 14 مرداد ماه با حضور مقامات کشوری و لشکری و مقامات عالیرتبه از 92 کشور در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

هشت رییس جمهوری و 19 رییس مجلس، 9 معاون رییس جمهوری و نخست وزیر، هفت معاون رییس مجلس، 11 وزیر امور خارجه و 35 فرستاده ویژه کشورها در مراسم تحلیف دومین دوره ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی حضور می یابند.

همچنین در این مراسم 12 معاون وزیر خارجه، 6 رییس گروه دوستی - پارلمانی و دو رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ها شرکت دارند.

نماینده هیات پارلمانی مالی، رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و پرتغال، رییس اکثریت مجلس سیرالیون ، رییس مجلس مالزی، معاون رییس مجلس مجارستان، نماینده ویژه رییس جمهوری سورینام و وزیر کار و امور بازنشستگی کرواسی از جمله هیات هایی به شمار می آیند که پنجشنبه شب و بامداد جمعه برای شرکت در مراسم تحلیف وارد تهران شده اند.

وزیر امور خارجه ساتوتومه و پرنسیپ، معاون رئیس مجلس سیرالئون، معاون دبیرکل رئیس جمهوری ایرلند، مشاور رئیس جمهوری ایرلند و نماینده رئیس جمهور و وزیر کشور اکوادر هم از جمله مقاماتی محسوب می شوند که بامداد امروز برای شرکت در مراسم تحلیف وارد تهران شده اند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 290120 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟