جریان صدر: «بن سلمان» به اشتباهات در دولت قبلی عربستان اذعان کرد

رکنا سیاسی: سخنگوی «سید مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق اعلام کرد که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان اعتراف کرد که در عملکرد سابق عربستان، خطاهایی وجود داشته است.

«صلاح العبیدی» در گفت‌وگو با شبکه سعودی «العربیة»، اظهار داشت که ولی‌عهد عربستان سعودی در جریان گفت‌وگو با مقتدی صدر، اعتراف کرد که اشتباهاتی در دولت قبلی وجود داشته و دو طرف بر ضرورت تلافی این مسئله، تاکید کردند.

وی افزود: صدر و بن‌سلمان توافق کردند که ادبیات میانه‌روی و رهایی از سخنان طائفه‌گرایی را حاکم کنند. ضمن اینکه اذعان داشتند که دخالت ایران، عربستان و ترکیه در عراق، منفی بوده است.

سخنگوی مقتدی صدر مدعی شد، ایران در عراق به دنبال منافعش است و افزود: ما به هیچ طرفی فرصت نخواهیم داد به منافعی دست یابد که به ضرر عراق تمام شود.

رهبر جریان صدر که یکشنبه گذشته به عربستان سفر کرده و احتمالا این سفر دو تا سه روز ادامه خواهد یافت، با محمد بن سلمان در جده دیدار کرد.

منابع رسانه‌ای می‌گویند که ریاض علاوه بر صدر، شمار دیگری از رهبران احزاب سیاسی شیعی عراق را به طور رسمی برای رایزنی به عربستان دعوت کرده است، اما هنوز مشخص نیست که آیا این رهبران نیز مانند صدر به این سفر خواهند رفت یا خیر.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 289088 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟