سفیر ایران در کویت همچنان در این کشور حضور خواهد داشت

رکنا سیاسی: بهرام قاسمی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درمورد مناسبات ایران و کویت و مهلت خروج به دیپلمات های ایرانی از این کشور افزود: مواضع وزارت خارجه در این خصوص اعلام شده و دیپلمات ها اخراج نشده اند.

وی ادامه داد: در سفارت ایران در کویت شاهد کاهش تعداد کارکنان هستیم که نه عنصر نامطلوب اعلام شده و نه اخراج بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: سفیر ایران در دیداری که روز پنج شنبه با مقامات وزارت خارجه کویت انجام داد به او اطلاع می دهند که بهتر است کارکنان نمایندگی ایران کاهش یابد و در مدت یک ماه و نیم به اختیار خود نمایندگی این کاهش را انجام دهد.

قاسمی تاکید کرد: ما همواره روابط مثبتی در حوزه خلیج فارس با کویت داشته ایم، اقدام زیبایی ازسوی این کشور انجام نشد و این اقدام قابل سرزنش است اما می توانیم همچنان گفت و گوها و تماس های خود را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: چنین انتظاری از کویت وجود نداشت، فکر می کنم گاهی باید برخی از شرایط و مشکلاتی که برای برخی از کشورها به وجود آمده است را درک کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ما حق اقدام متقابل را برای خود محفوظ می دانیم و در زمان لازم اگر نیاز باشد، اقدام خواهیم کرد اما تعداد دیپلمات های کویت در تهران بیش از تعداد افراد ما در این کشور نیست و تعداد محدودی دیپلمات کویتی در تهران به کار خودشان ادامه می دهند.

**یک فرد آمریکایی متهم به جرایمی دستگیر شده است

قاسمی در پاسخ به سوالی درمورد اظهارات آمریکایی ها در خصوص دستگیری یک تبعه چینی - آمریکایی در تهران گفت: صحبت از یک فرد آمریکایی می شود که در ایران به جرایم مشخص متهم است و تحت پیگرد بود و دستگیر می شود.

قاسمی افزود: این که آمریکا تهدید کند، تهدید زبان درستی نیست و قطعا این کشور نمی تواند و نباید چنین سخنی را بگوید، دوره تهدید گذشته است و برخی اظهارنظرهایی از این مقوله مصداق دخالت در مسایل داخلی ایران است.

وی ادامه داد: ایران با یک دموکراسی روبرو است که در آن قوای سه گانه وجود دارد و سیستم قضایی از دولت منفک است و با اقتدار و استقلال Esteghlal کامل اقدامات لازم را در جهت حفظ قانون Law و امنیت کشور انجام می دهد و این سیاست را با قاطعیت دنبال خواهد کرد.

وی ادامه داد: این نوع سخنان از جانب ایالات متحده آمریکا هیچ تاثیری بر تصمیمات و سیستم قضایی ایران نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: آمریکایی ها باید زبان و کلام خودشان را تغییر دهند و از زبان و گویش دیگری در خصوص ملت ایران استفاده کنند؛ ما پاسخ این نوع برخوردها را در دهه های گذشته دادیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 286066 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟