همه کمک کنند رییس جمهور در تشکیل کابینه تحت فشار قرار نگیرد

رکنا سیاسی: در سال 92 بعد از ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد کشور با بحران‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مواجه شد که ناگزیر باید از چهره هایی استفاده می شد که بتوانند در بازه زمانی کوتاه مشکلات کشور را حل کنند. اما اکنون رئیس‌جمهور به این نتیجه رسیده اند که سن کابینه باید پنج سال جوان‌تر شود و قطعا افرادی جایگزین وزرای فعلی خواهند شد.

گفتمانی که در این انتخابات رای آورد تغییر در کابینه را احساس کرده است. البته برخی بعد از پیروزی آقای روحانی سعی کرده اند با فشارهای سیاسی و جوسازی ها ابتکار عمل را از آقای رئیس‌جمهور بگیرند اما آقای روحانی نباید طبق وعده های خود تحت فشار قرار گیرد . هر چند برخی نهادهای فراقانونی در چینش کابینه دخالت کرده و سهم خواهی می‌کند که جریان های سیاسی حامی دولت توقع دارند این دخالت ها اثری در معرفی کابینه به مجلس نداشته باشد و کابینه ای جوان و توسعه گرا و حافظ منافع ملی معرفی شود.

مجلس و نهادهای فراقوه ای نیز باید کمک کنند تا آقای رئیس‌جمهور تحت فشار قرار نگیرد و افرادی که می خواهند به کشور کمک کنند برای حضور در کابینه انتخاب شوند و کابینه ای همراه با برنامه های دولت و مطالبات مردم تشکیل شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 282518 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟