قربانزاده کرد: از هر تریبونی نباید هر موضوعی را مطرح کرد

رکنا سیاسی: حسین قربانزاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حواشی ایجاد شده در جریان راهپیمایی روز قدس و مراسم نماز عید فطر، اظهار کرد: به نظر می‌رسد در عین حال که ما در فضای بعد از انتخابات به سر می‌بریم، همچنان همان رویکرد دوران رقابت های انتخابات ریاست جمهوری در میان جریان های سیاسی کشور وجود دارد و آنان هنوز به این نتیجه نرسیده اند که رقابت ها پایان یافته و ما وارد مرحله تازه ای شده ایم.

وی ادامه داد: با توجه به تمدید دولت مستقر در دوره فعلی ضرورت دارد که هم دولت منتخب مردم و هم سایر جریان ها و شخصیت ها، یکپارچه تلاش کنند تا معضلات و مشکلات کشور که مهمترین آنها، همان مسئله ایجاد رونق در فضای تولید و اشتغال است و مورد تاکید رهبری هم قرار گرفته، با تلاش دولت همه نیروها و جریانات سیاسی، رفع شود.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت با اشاره به حواشی ایجاد شده در راهپیمایی روز قدس، تاکید کرد: اتفاقی که در راهپیمایی روز قدس رخ داد، از نظر هرکسی که دلش برای انقلاب بسوزد و به دنبال وحدت و انسجام میان جریان های سیاسی کشور باشد، محکوم است، همانطور که توهین به رییس جمهوری در هر دوره‌ای و به هر شکلی محکوم است.

قربانزاده با اشاره به مضمون اشعار خوانده شده در مراسم نماز عید فطر نیز، گفت: مراسم نماز عید فطر نه تنها نمادی از وحدت داخلی بلکه نمادی از وحدت بین المللی میان مسلمانان جهان است که در کنار همگرایی های دینی، در فعالیت های سیاسی و اجتماعی هم اتحاد و انسجام داشته باشند و بنابراین بهتر بود تریبون این مراسم به ارائه چنان مضامینی اختصاص داده نمی شد.

وی تصریح کرد: آنچه که در مراسم نماز عید فطر توسط مداح مراسم ارائه شد باید در یک فضا و تریبون دیگر مطرح می شد نه در آن فضا و از آن تریبون.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ادامه داد: بخشی از اشعاری که توسط مداح مراسم ارائه شده بود، به ضرورت خدمتگزاری دولت به مردم اشاره داشت که ایرادی در طرح آن نبود اما اینکه آن اشعار صرفاً بر موضوعاتی خاص تاکید داشت، این نقد وارد است که چنین موضوعی می توانست در یک تریبون دیگر مطرح شود.

قربانزاده در پایان اظهار کرد: برخی از موضوعاتی که در آن شعر مطرح شده بود، قابلیت این را داشت که به سایر بخش های حکومت و سایر قوا هم تسری یابد و آنان نیز مورد خطاب قرار گیرند اما در هر صورت نباید به دلیل چنین رخدادهایی، فضا به سمتی حرکت کند که مسئولان دولتی از پاسخگویی طفره روند و مطالبات مردم در فضایی سیاست زده به فراموشی سپرده شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 277770 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟