رأی سنا به ادامه بحث درباره قانون تحریم ایران

به نقل از رویترز؛ سنای آمریکا روز چهارشنبه با اکثریت قاطع به ادامه بررسی قانون Law تحریم ایران رأی داد؛ آن هم در روزی که دست‌کم 12 نفر در حملات تروریستی در تهران جان خود را از دست دادند. قانون‌گذاران آمریکایی همچنین می‌خواهند تحریمهایی را بر ضد روسیه در قانون تحریم ایران بگنجانند.

92 سناتور به نهایی کردن این قانون رأی مثبت دادند و تنها 7 سناتور با آن مخالفت کردند. رأی روز چهارشنبه سنا، زمینه را برای رأی‌گیری نهایی درباره این قانون فراهم می‌کند.

"چاک شومر،" رهبر اقلیت دموکرات در سنا در این خصوص گفت بیشتر اعضای حزبش از قانون تحریم ایران حمایت می‌کنند؛ اما از آنجایی که انتظار دارند این قانون همچنین «بسته‌ای قوی» از تحریم‌های جدید بر ضد روسیه را شامل شود، به نهایی شدن مباحث در خصوص آن رأی دادند. وی همچنین گفت با سران جمهوری‌خواه درباره تحریم‌های روسیه در حال بحث و تبادل نظر است.

بسیاری از قانون‌گذاران آمریکایی کوشیده اند روسیه را به دلیل مداخله احتمالی در انتخابات سال 2016 آمریکا، جدا کردن کریمه از اوکراین، و حمایت مسکو از دولت سوریه در جنگ داخلی 6 ساله این کشور تحریم کنند.

برخی از سناتورها مایل بودند رأی‌گیری روز چهارشنبه به تعویق بیفتد. آن‌ها استدلال می‌کردند به دلیل وقوع حملات در ایران، زمان برای این رأی‌گیری نامناسب است.

"داین فاینستاین،" سناتور دموکرات با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص گفت: «این کشور به تازگی دو حمله مهم تروریستی را تجربه کرده است. پس از انتخاب یک دولت میانه‌رو با 57 درصد آرا باید به ایران فرصت دهیم خود را بازیابد و در مسیر جدیدی حرکت کند.»

همچنین به نوشته وبسایت اینترسپت، برنی سندرز – سناتور مستقل – پیش از رأی‌گیری روز چهارشنبه در صحن سنا گفت: «در روزی که ایران به وسیله داعش ISIS و تروریسم هدف حمله قرار گرفته است، حالا زمان خوبی برای پیش بردن قانون تحریم ایران نیست. بیایید آگاه باشیم که امروز مردم ایران با یک حمله تروریستی وحشتناک در پایتختشان تهران روبرو شدند.»

به گفته دستیار ارشد یکی از سناتورها، قانون تحریم ایران ممکن است هفته آینده به رأی گذاشته شود.

این قانون می‌تواند تحریم‌های جدیدی را بر ضد ایران به دلیل توسعه موشک‌های بالستیک، موارد انتقال اسلحه، ادعا‌های مضحک حمایت از گروه‌های تروریستی و ادعا‌های نقض حقوق بشر وضع کند. این قانون برای اجرایی شدن باید به تصویب مجلس نمایندگان -- که در کنترل جمهوری‌خواهان است – و به امضای دونالد ترامپ Trump برسد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 271047 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟