شهردار رشت در آستانه استیضاح

مسعود کاظمی ظهر امروز در جلسه علنی شورای شهر رشت اظهار داشت: ایام 14 و 15 خرداد را تسلیت می‌گویم و امیدوارم با پاسداری از آرمان‌های امام راحل و خون شهیدان در راستای اعتلا و سرافرازی ایران تلاش کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به‌ دلیل وضعیت نامناسب دپوی زباله در منطقه سراوان، به شهردار رشت متذکر شد و افزود: پول پیمانکار سراوان پرداخت نشده است و ممکن است اتفاقات ناگواری در این زمینه رخ دهد.

وی تعیین تکلیف کلیه لوایح و طرح‌ها را تا زمان باقی مانده شورای چهارم از اعضای شورا خواستار شد و گفت: در جلسات باقی مانده باید برای تعیین تکلیف نهایی لوایح اقدام کنیم تا لوایح برای شورای پنجم صفر شود.

شهردار رشت در این جلسه به 5 سئوال مطرح شده اعضای شورا پاسخ داد

سید محمدعلی ثابت قدم با اشاره به سئوال مطرح شده در زمینه معوقات حقوق و بیمه کارکنان شهرداری رشت گفت: تا پایان سال گذشته تسویه حساب‌های کارکنان را انجام دادیم و پرداخت زودهنگام حقوق کارگران و پاکبانان در برنامه کاری ما قرار دارد.

شهردار رشت اظهار داشت: در زمینه بیمه کارکنان شهرداری نیز تهاتری را با اداره کل تامین اجتماعی گیلان انجام دادیم و به صورت موردی در حال پیگیری این موضوع هستیم.

ثابت قدم درباره سئوال مطرح شده به وضعیت نامناسب آسفالت رشت اذعان داشت: از زمستان 95 وضعیت کمی و کیفی آسفالت را مد نظر قرار دادیم و طرح آسفالت را بازبینی و به‌روز کردیم.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: سیستم آزمایشگاهی و نظارت بر پیمانکاران آسفالت را به‌طور مجدد ساماندهی کردیم و به یک برنامه منظم و منسجم در این زمینه رسیدیم.

ثابت قدم از تدوین دستورالعمل طرح جامع آسفالت در رشت خبر داد و بیان داشت: الگوریتم این طرح انجام شده و به‌دنبال این هستیم که نظارت بر آسفالت به‌گونه‌ای باشد که کیفیت انجام کار بالا برود.

وی با بیان اینکه گزارش تفریغ بودجه شهرداری رشت از سال 89 تا 93 به شورا ارائه نشده بود گفت: گزارش تفریغ بودجه شهرداری از سال 89 تا 93 را تحویل دادیم و گزارش تفریغ بودجه سال 95 نیز تا پایان خرداد تحویل می‌دهیم.

شهردار رشت در پاسخ به سئوال مطرح شده در مورد وضعیت نامناسب ناوگان حمل و نقل رشت گفت: اتوبوس‌های دپو شده فرسوده را به سازمان شهرداری‌ها و همیاری‌های کشور ارسال کردیم و همچنین توافق خرید 20 اتوبوس از سبلان خودرو انجام شد و در حال حاضر مشغول پرداخت پیش پرداخت قرارداد هستیم.

رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه برنامه راهبردی پسماند در شورا مصوب شده است و شهردار نیز از آن مطلع بود ولی باخبر شدیم شهرداری قرارداد دیگری را که خارج از طرح پسماند بود منعقد کرده است.

فرانک پیشگر با بیان اینکه شهردار رشت بدون مشورت با کمیسیون بهداشت شورا قرارداد 8 میلیارد تومانی در بخش فاضلاب منعقد کرده است گفت: کارشناسان استانداری نیز در این زمینه موافق نبودند و ناگهانی، شهردار این قرارداد را منعقد کرد.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه بیان داشت: متاسفانه شهردار رشت آمار غلط و غیرمرتبط در ارتباط با سئوالات مطرح شده ارائه می‌دهد.

حجت جذب، افزود: 200 نگهبان و بازرس شهرداری هنوز حقوق سال 96 خود را دریافت نکرده‌اند و مشخص نیست زمان بندی‌های شهردار برای پرداخت حقوق کی تحقق پیدا خواهد کرد.

در این جلسه 7 عضو شورا از پاسخ‌های شهردار رشت قانع نشدند و چنانچه یک سوم اعضای شورا استیضاح شهردار را به هیئت رئیسه ابلاغ کنند شهردار برای انجام استیضاح به شورا فراخوانده می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 270703 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟