تکلیف 95 درصد زباله های تولید شده تهران نامعلوم است/ شهرداری تهران در مبارزه با آلودگی هوا ناموفق بود

مرتضی الویری فعال سیاسی اصلاح طلب در نشست خبری به منظور تحلیل عملکرد نامزدهای انتخاباتی در مناظره دوم ریاست جمهوری اظهار داشت: من فکر می کنم آقای هاشمی طبا و میرسلیم در هر دو مناظره تلاش داشتند تا با رویکردی عقلانی و منطقی و پیروی از سیستم های آکادمیک به بحث مناظره بپردازند که البته آمار و ارقام ارایه شده از جانب آقای میرسلیم در مناظره دوم جای بحث دارد. به عنوان مثال وی اعلام کرد رشد اقتصادی بدون احتساب فروش نفت دو درصد است که آمار صحیح آن بیش از این است.

وی با اشاره به رویکرد حجت الاسلام رییسی در این مناظره گفت: آقای رییسی در این مناظره تندتر از هفته گذشته ظاهر شدند اما کسانی که دستی در امور اجرایی کشوری دارند می دانند که او عقبه کار اجرایی ندارد و تنها دوست دارد اصطلاحاتی را بیان کند که نسبت به آنها کوچکترین آگاهی ندارد و به هیچ وجه خود را آماده بحث و مناقشه نکرده است. به عنوان مثال ابراهیم رییسی اعلام کرده طبق برنامه می خواهد تولیدات پتروشیمی ها را به 10 میلیون تن برساند در حالی که همین امروز تولید سالانه پتروشیمی ها بیش از 60 میلیون تن است.

وی در خصوص عملکرد روحانی و جهانگیری در مناظره روز گذشته اعلام کرد: آقای روحانی در این مناظره در مقایسه با مناظره هفته گذشته بسیار منطقی تر و با وقاتر حاضر شد و با تسلطی که به واسطه تجربه کاری خود بر موضوعات دارد به نحو شایسته مطالب خود را عرضه کرد البته انتقادی به آقای جهانگیری وارد است که نتوانست همچون هفته گذشته با هیجان وارد شود و سایر نامزدها را به چالش بکشد.

الویری در خصوص عملکرد قالیباف در این مناظره گفت: نحوه صحبت کردن قالیباف در این مناظره بسیار شبیه به لحن احمدی نژاد در سال های 84 و 88 بود به این ترتیب که حرف دو طرف با واقعیت های کشور فاصله بسیاری دارد مثلا تولید برق از طریق زباله ها تنها یک شانتاژ تبلیغاتی است زیرا کارخانه ای که امروز وظیفه زباله سوزی و تولید برق را به عهده دارد به دلیل راندمان کاری پایین حتی توان تأمین برق مورد نیاز خود را نیز ندارد و جالب است بدانید اگر شبکه برق سراسری به این کارخانه برق رسانی نکند این کارخانه تعطیل خواهد شد.

وی ادامه داد: کارخانه تولید برق در حال حاضر تنها 200 تن زباله را در روز می سوزاند در حالی که زباله تولید شده در شهر تهران در حدود 8 هزار تن است و متأسفانه تکلیف بیش از 95 درصد از زباله های تولید شده در شهر تهران نامعلوم است.

این فعال سیاسی در خصوص وعده های آقای قالیباف عنوان کرد: اینکه ایشان کشور را به دو دسته 96 درصدی و 4 درصدی تقسیم کرده اند یکی کپی برداری ناشیانه از جنبش وال استریت است که کاملا واضح است این نوع صحبت کردن ادامه راه احمدی نژاد است. باید به این نکته نیز توجه داشت که یارانه ها را می شود از طریق استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول افزایش داد ولی یکی از تبعات این اقدام این است که بعد از چند وقت مردم برای خرید باید با خود کیسه های پول حمل کنند.

وی با اشاره به کارنامه ای که قالیباف از خود در شهر تهران باقی گذاشته است اعلام کرد: شهر تهران به واسطه پتانسیلی که دارد می تواند هزینه های خود را تأمین کند اما عملکرد شهردار کنونی تهران که 12 سال است در این منسب قرار دارد سبب شده بدهی این شهر در حدود 36 هزار میلیارد تومان بشود.

الویری در خصوص روند مناظره پایانی اعلام کرد: آقای روحانی می تواند در مناظره سوم به پشتوانه عملکرد 4 ساله خود با قدرت بیشتری نسبت به دو مناظره قبلی وارد شود.

وی درباره پیشنهاد سیدابراهیم رییسی مبنی بر حضور احمدی نژاد برای مناظره با شخص رییس جمهور اظهار داشت: عملکرد آقای احمدی نژاد به هیچ وجه قابل تبیین نیست البته به نظر ما اگر این مناظره انجام شود به شدت از آن استقبال می کنیم و اصلاح طلبان اعتقاد دارند احمدی نژاد لازم است به خاطر عملکرد 8 ساله خود به مردم پاسخگو باشد.

وی در خصوص پروژه پل Bridge صدر عنوان کرد: این پروژه براساس برآوردهای کارشناسان در گذشته قرار بود با هزینه 800 میلیارد تومانی به انجام برسد اما نحوه مدیریت آن از جانب پیمانکاران به گونه ای بود که هزینه ساخت این پروژه بیش از 7 هزار میلیارد تومان بود که برای تأمین هزینه های آن شهرداری مجبور شد بخش زیادی از عراضی محله عباس آباد تهران را که به کار فرهنگی و اقتصاد یافته بودند را به فروش برساند.

وی ادامه داد: رویه کار در پروژه های شهری به این گونه است که قبل از آغاز پروژه کارشناسان باید نتیجه آن را مورد بررسی قرار دهند که متأسفانه در مورد این پروژه اجرایی نشده است. از طرفی شهرداری در اجرای قانون Law مبارزه با آلودگی هوای شهر تهران که در سال 87 به تصویب رسید و قرار بود ظرف 3 سال معضل آلودگی این کلان شهر برطرف شود کاملا ناموفق بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

این اخبار را از دست ندهید:

اقدام شیطانی دختر 17 ساله با پسر جوان / این پسر می گوید با چاقو تهدید شده بود+ عکس

اقدام وحشیانه و شیطانی با زن جوان در کوچه خلوت / زن جوان از مترو به خانه بر می گشت که ... +فیلم(14+)

ناگفته های زن جوان از بلایی که برادر شوهرش بر سر او می آورد / شوهر که قرص می خورد ...

راز خلوتگاه یاشار با دختران دانشجوی آبادنی در عکس های زشت

می خواهم حق «فاطمه» ام را از شهردار بگیرم / مادری که دخترش در آبنمای پارک قطعه قطعه شد +عکس

پدر با شلیک گلوله دختر 33 ساله اش را کشت و 24 ساعت به جنازه او نگاه کرد تا اینکه ...+عکس

نقشه شیطانی میثم برای زن تنها / برای فروش خانه ام آمد؛ وقتی به هوش آمدم او هر بلایی می خواست سرم آورده بود +عکس

عمل شرم آور پدر روانی با دختر 5 ساله اش + تصاویر

محمد برادرش را سلاخی کرد + عکس قاتل

محبت دردسر ساز یک زن برای شوهرش / سه مرد نقشه عجیبی داشتند

اقدام شیطانی 8 مرد در شانه خاکی جاده با مادر و دختر جوان / این صحنه زشت در برابر چشمان پدر خانواده رخ داد و ...

شوهرم پس از 37 ساله مرا خواهر خود می داند! / طلاق می خواهم

بلای وحشتناکی که 3 دختر جوان بر سر پدر بی نوا آوردند + تصاویر

وحشت از روح سرگردان دختر جنگل+عکس

راز گمشده در قتل پزشک نیکوکار تهرانی

 

 

کدخبر: 262663 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟