اخبار مهم سمنان در سال 1400 ! / از عکسی بی نظیر رییس جمهور تا بی آبی در سمنان !

حسن رستم زاده هستم، یک فروردینی متولد سال پلنگ در یک هزار و سیصد و پنجاه و سومین سال هجری شمسی کارشناس ارشد ارتباطات علوم اجتماعی، خبرنگار و نماینده پایگاه خبری رکنا در استان سمنان ، که از اواسط سال 1400 به این خانواده پیوستم.

در خصوص سابقه حرفه ای در عرصه مطبوعات و روزنامه نگاری تا پیش از این تجربه همکاری با صدا و سیمای مرکز سمنان، روزنامه های فرهیختگان، هدف و پیام استان سمنان و خبرگزاری هایی نظیر فارس آنا و ایسکانیوز رو در کارنامه حرفه ای خودم دارم. مدتی هم به عنوان سردبیر دوهفته نامه سمنان امروز فعالیت داشتم.

بیشترین علاقه ام در عرصه خبر و مطبوعات ورزش به خصوص فوتبال است اما از نوشتن گزارشات گردشگری و اجتماعی هم لذت می برم؛ البته به دلیل وظیفه سازمانی و نمایندگی پایگاه خبری رکنا، در کنار همکاران عزیزم سرکار خانم سمیه قاسمی، مجید احمدپور و علی رستم زاده با افتخار اخبار استان سمنان را در عرصه های مختلف پوشش می دهیم.

1- رئیس جمهور در نهمین سفر استانی خود به استان سمنان سفر کرد

رئیس جمهور

در این سفر یک روزه تعدادی از وزیران دولت نیز رئیس جمهور را همراهی کردند. ابراهیم رئیسی با حضور در شهرستان های مهدیشهر و سمنان از نزدیک با مردم این شهرها دیدار و گفتگو کرد و هر یک از وزرای همراه نیز به عنوان وزیر معین در سایر شهرستان های این استان حضور پیدا کردند.

انعکاس بیش از 60 عنوان خبر، عکس و گزارش های تصویری از سفر رئیس دولت سیزدهم و هیات همراه حاصل تلاش تیم خبری رکنا در استان سمنان بود. پخش فیلم گپ و گفت دوستانه سید ابراهیم رئیسی با جمعی از کارگران شهرداری در یکی از بلوارهای مهدیشهر بازتاب زیادی در رسانه های مختلف به همراه داشت.

2-  نارنجی شدیم، اما جنایات کرونا همچنان ادامه دارد

بیماران کرونایی

یکی از مهمترین مباحث خبری در دوسال گذشته موضوع کرونا و اخبار ناشی از شیوع این بیماری مهلک در جهان و کشور است. بیماری خطرناکی که همچنان جان بسیاری از جهانیان و هموطنانمان را تهدید می کند.

تغییرات ژنتیکی ویروس در طول دو سال گذشته کشور را با پیک های مختلف از این بیماری روبرو ساخت که نتیجه ان از دست دادن شمار زیادی از هموطنان عزیزمان بود.

پیگیری اخبار مختلف کرونا اعم از ارائه آمار روزانه، توصیه های بهداشتی و پزشکی و همچنین اقدامات حوزه بهداشت و درمان در مسیر مبارزه با این بیماری از روس مهم خبری کار شده توسط دفتر پایگاه خبری رکنا در استان سمنان بود.

3- برگزاری ورزش های الکترونیک در استان سمنان

برگزاری ورزش های الکترونیک در استان سمنان

یکی از مهمترین توانمندی های تیم خبری رکنا در استان سمنان حوزه ورزش است. پوشش سریع و مداوم اخبار ورزشی به عنوان یکی از بارزترین مولفه های این دفتر به شمار می آید. پرداختن به مسابقات ورزش های الکترونیک به عنوان ورزشی پرطرفدار و جذاب که این روزها جوانان زیادی را به خود مشغول کرده است نیز یکی از این اخبار جالب بود که توجه مخاطبین را به خوبی به خود جلب کرد.

انتشار موفقیت های مختلف ورزشکاران استان، نتایج مسابقات رشته های مختلف و انعکاس رویدادهای ورزشی رشته هایی نظیر فوتبال، والیبال، بسکتبال، تکواندو و کاراته می تواند به عنوان بخشی از فعالیت این دفتر در حوزه ورزش معرفی شود. در مجموع کادر دفتر رکنا در استان سمنان با تجربه ای گرانقدر در عرصه ورزش تلاش می کنند تا به خوبی نسبت به معرفی ورزش سمنان گام بردارند.

4- یه روز مبارک، یک روز شاد و یک جشنواره گلباران

یه روز مبارک، یک روز شاد و یک جشنواره گلباران

در کشور ما هر ساله آیین و جشنواره های محلی بسیاری برگزار می گردد که هر یک می تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری معرفی و به آن پرداخته شود.

آیین کاشت و نگهداری گل نرگس در سمنان یکی از این سنتهای زیبای محلی است که به در ردیف میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است.

گل نرگس سمنان با عطری دلنشین بهانه ایست برای جمع شدن سمنانی ها و مهیا شدن برای استقبال از بهار...

این جشن به همت کانون بانوان شهرداری سمنان و سمنهای مردم نهاد برگزار گردید و شهروندان زیادی را در روزی شاد و دل انگیز گرد هم جمع کرد.

رویدادی خاطره انگیز که از چشم تیم خبری رکنا پنهان نماند و در زمان خود به خوبی به آن پرداخته شد تا در مسیر ترویج حس خوب در جامعه حرکت کرده باشیم.

5- فرصت یکماهه برای تعیین تکلیف خیابانی که در نیمه راهِ پیاده راه مانده است

فرصت یکماهه برای تعیین تکلیف خیابانی که در نیمه راهِ پیاده راه مانده استماجرای خیابان امام خمینی (ره) سمنان از جمله موارد اجتماعی است که بنا به خواست بسیاری از شهروندان بارها در رسانه های مختلف به آن پرداخته شده است. موضوعی که همچنان بی جواب مانده و چون کلافی سردرگم در میان مسئولین در حال چرخ خوردن است.

این خیابان قرار بود در ابتدا به عنوان پیاده راه فرهنگی مرکز استان معرفی شود اما بعد از افتتاح و به دنبال سلسله اعتراضات جمعی از کاسبان محل و اختلافات مسئولین همچنان بلاتکلیف باقی مانده است. یک روز به روی خودرو ها بسته است و روز دیگر بنابر دستوری جدید باز می شود و بعد از چندی باز بر روی خودروهای شخصی بسته و تاکسی های شهری تنها مجوز عبور دارند.

موضوع این خیابان بارها و بارها از منظرهای مختلف در رکنا مطرح و به آن پرداخته شد.

6- مدیرانی که اعلام کردند استان آب دارد اکنون به شهرک های صنعتی ما آب برسانند

مدیرانی که اعلام کردند استان آب دارد اکنون به شهرک های صنعتی ما آب برسانندخشکسالی در استان سمنان بسیار جدی است موضوعی که باید سالها قبل به طور جدی به آن پرداخته می شد؛ این خطر به حدی نزدیک و جدی است که امروز تامین آب شرب ساکنین سمنان را نیز تهدید می کند. کاهش بارش های سالیانه، پیشروی بیابان و کاهش چشمگیر منابع اب زیرزمینی امروز کمبود آب را به معضل اول مرکز استان تبدیل کرده است.

با این حال هنوز خیلی از مسئولین آن را یا باور ندارند یا خود را به بیخیالی زده اند به طوریکه صدای استاندار را نیز در حضور رئیس جمهور در آوردند، به طوریکه ماحصل آن به خداحافظی مدیر بی توجه از استان ختم شد.

با این حال همچنان این استان چشم به اقدام انقلابی و جهادی دولت برای حل عاجل این مشکل دوخته است مشکلی که در رکنا نیز بارها به آن پرداخته شد.

7- کویرنوردی پرماجرا ختم به خیر شد

کویرنوردی پرماجرا ختم به خیر شدهمواره انعکاس اخبار حوادث در رکنا از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است؛ با توجه به وسعت و اقلیم خاص استان این حوزه با تنوع زیادی همراه است. اخبار حوادث گردشگری و ورزشی می تواند در عین حال که برای خوانندگان جذاب باشد به نوعی معرف توانمندی ها و شاخصه های استان نیز باشد. رویکردی که سعی شده تا در رکنا و دفتر استانی به اخبار حوادثی از این دست با این منظر پرداخته شود.

گم شدن چهار کویرنورد در کویر خارتوران و بلندی های این منطقه یکی از این دست اخبار حوادث بود که خوشبختانه با پیدا شدن هر 4 گمشده ختم به خیر شد. ای کاش تمامی حوادث در کشورمان ختم به خیر می شد.

8- اختلال در سوخت گیری در پمپ بنزین‌های سمنان

اختلال در سوخت گیری در پمپ بنزین‌های سمنانچهارم آبان ماه امسال کشور شاهد یک حمله سایبری گسترده در شبکه توزیع و عرضه سوخت بود. در اتفاقی نادر سیستم تحویل سوخت در جایگاه های عرضه سوخت در کشور با حمله سایبری و اختلال مواجه شد. به طوریکه فرایند سوختگیری برای ساعاتی مختل و تا چند روز با مشکل روبرو شد. این حادثه که از بعد از ظهر یک روز پاییزی آغاز شد در مجموع نزدیک به 5 روز تا برطرف شدن کامل موضوع ادامه پیدا کرد.

پایگاه خبری رکنا در استان سمنان از نخستین رسانه هایی بود که این خبر را هم تصویری و هم مکتوب مورد پوشش قرار داد و به این خرابکاری ملی پرداخت.

9- سه روز خاک نشینی برای شاه نشین کربلا

سه روز خاک نشینی برای شاه نشین کربلامحرم و عاشورا همواره نزد ایرانیان جایگاه ویژه و مهمی داشته است. عشق به سالار شهیدان در پوست و خون مردم سرزمینم ریشه دوانده و تصور ایران بدون عشق اباعبدالله هرگز تصویری شکل پذیر نخواهد بود.

این عشق در ایام محرم و عزاداری های حماسه کربلا شکل و شمایلی خاص و حماسی به خود می گیرد. مراسم و آیین هایی معنوی و حزن انگیز نظیر سنگ زنی، اجرای تعزیه، تشکیل هیات‌های عزاداری، سینه‌زنی و زنجیرزنی، حرکت شتران با کجاوه به‌عنوان نمادی از کاروان کربلا و اسرا، نخل گردانی، اطعام و نذری دادن بویژه در شب‌های تاسوعا و عاشورا و شام‌ غریبان از جمله سنت‌هایی است که هر سال در ماه محرم در استان سمنان برگزار می‌شود.

سنگ زنی، طوق بندان و شام غریبان در روستای علاء، علم گردش در روستای طزره دامغان ، آیین "یا عباس یا عباس"  در شاهرود و خاک نشینی در کویر تب کرده جنوب سمنان برخی از این مراسمات است.

کویر نشینی سنتی حسنه در سمنان، به ابتکار موکب رسانه ای فجر و جمعی از جوانان عاشق سرور و سالار شهیدان  و حسینیه ای به پهنای کویر و آفتاب که فرو میرود تا شام غریبانی را باز نمایی کند.

 کلام آخر

در کنار تمام اخبار کار شده در پایگاه خبری رکنا از سراسر کشور ذکر این نکته اهمیت خاص دارد که بر اساس ماموریت تعریف شده در این رسانه کاملا مردمی و مستقل، صداقت و توجه به خواست و نیاز مخاطب در راس تمامی دیدگاه ها قرار دارد؛ بنابر این پرسنل خانواده دوست داشتنی رکنا همواره تلاش می کند تا در کمال رازداری، صداقت و جذابیت را در اخبار و گزارشات خود رعایت نماید. باشد تا بتواند گامی هر چند کوچک اما محکم در آگاهی بخشی و فرهنگ سازی نزد هموطنان عزیز بردارد. باشد تا در سال جدید موفق تر از قبل در کنار شما مخاطب عزیز باشیم...

انشالله

کدخبر: 771446 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟